פורד תשתף נתוני בטיחות עם נהגי רכבים אחרים

תחלוק מידע הנצבר במכונית המחוברת מהדרכים כדי להתריע מפני סכנות בכביש, כחלק מהסכם שיתוף נתונים בתמיכת הנציבות האירופית

פורד תשתף נתוני בטיחות עם נהגי רכבים אחרים

המכונית המחוברת. אילוסטרציה: מתוך אתר חברת ״פורד״

חברת פורד הודיעה כי תספק לנהגי מכוניות מחוברות של מותגי רכב  אחרים, התראה מוקדמת מפני תנאי נהיגה שעלולים להיות מסוכנים בכביש, כחלק מהסכם שיתוף נתונים בנושא בטיחות בדרכים. טכנולוגיית המידע על מפגעים, Local Hazard Information, שהוצגה בדגם החדש של פורד פומה בתחילת 2020 ומאז הוטמעה בכל דגמי פורד החדשים, יכולה להזהיר נהגים מפני סכנות בטיחות בדרכים. כעת, כלי רכב של יצרנים אחרים יוכלו לזהות ולשתף מידע אודות הסכנות שהם נתקלים בהם, ובכך לסייע בשיפור בטיחות הדרכים.

הסכם שותפות זה התגבש בתמיכת הנציבות האירופית, בתום 16 חודשים במהלכם נאספו עשרות מיליוני הודעות מידע על תעבורה, כגון כלי רכב מקולקלים, כבישים חלקלקים ועוד. נתונים אנונימיים מהרכב, כגון שימוש בפנסי ערפל, בלימת חירום או הפעלת כריות אוויר, מחושבים כדי לקבוע את נוכחותן ומיקומן של סכנות פוטנציאליות, ולשליחת הודעות אזהרה. הודעות אלה נשלחות באמצעות מודם ייעודי לשרת מאובטח של פורד, ממנו מופצים הנתונים לשותפים, הכוללים את BMW, מרצדס-בנץ, וולוו ועוד.

כל הודעות המידע הרלוונטיות נשלחות באופן מידי, באמצעות תקשורת סלולרית,  לכלי רכב הנמצאים בסמוך לסכנה הפוטנציאלית ומופיעות על גבי לוח המחוונים של הנהג. "מערכות לשיתוף נתוני בטיחות בדרכים יעילות יותר ככל שהן כוללות יותר כלי רכב ומקורות טלמטיקה״, מסר פיטר גפרס, מנהל רכב מחובר, פורד אירופה. ״הרחבת היתרונות של טכנולוגיה זו למי שלא נוהג במכוניות פורד מהווה צעד משמעותי קדימה״.

אולי יעניין אותך גם