האקדח החדש של המארינס

האקדח החצי אוטומטי מייצג את הדור החדש של כלי הנשק הצבאיים, וכולל פיתוחים טכניים מתקדמים. השלים בהצלחה מבחני איכות ואמינות, וכבר נמצא בשימוש.  

האקדח החדש של המארינס

Army Recognition © https://www.armyrecognition.com

 

אקדח ה-Sig Sauer M18 יהיה מעתה אקדח ה-9 מ״מ הסטנדרטי של חיל הנחתים האמריקני ויחליף את אקדחי ברטה M9, גלוק 9 מ"מ וקולט M45A1. ה-M18 הינו גרסה קטנה יותר של ה-M17, ושני הדגמים נמצאים כעת בשירות צבא ארה"ב, חיל הים, חיל האוויר ומשמר החופים. עפ"י האתר armyrecognition.com, מסירת ה-M18 לחיל הנחתים כבר החלה.

ה-M18, אקדח בקליבר 19×9 מ"מ פרבלום, מצויד בכוונות לילה קדמיות ואחוריות. משקלו 797 גרם, וניתן להשתמש בו עם מחסניות בנות 17 ו-21 כדורים. זהו אקדח נעילה מכנית עם רתע קצר וטעינה חצי-אוטומטית. הירי מתרחש עם כל לחיצה על ההדק, עד שהמחסנית מתרוקנת.

האקדח מבוסס על דגם Sig Sauer P320, הכולל תפס פלסטי שמאפשר שינוי במידות האחיזה בכדי להתאימו לידיים בגדלים שונים. ה-P320 הנו אקדח דו-צדדי, כלומר בקרות ההפעלה מתוכננות כך שניתן יהיה להפעיל אותן מכל צד. ניתן לפרק אותו לחלקים ללא שימוש בכלים וכן מבלי לדחוף את ההדק, אלמנט בטיחותי למניעת פריקה רשלנית.

אקדח ה-M18 מהווה חלק מהדור החדש של כלי הנשק המיועדים לכוחות הצבאיים, וכולל את הפיתוחים הטכניים והעיצוביים האחרונים. הוא מיוצר מפלדת אל חלד היושבת בתוך מסגרת אחיזה פולימרית. הקנה מיוצר מפלדת פחמן וכולל גימור נייטריד המיועד כדי להגן עליו מפני שחיקה וקורוזיה.

על פי armyrecognition.com, כלי הנשק השלים בהצלחה מבחן אמינות חומרים שכלל ירי בשלושה אקדחים, כשכל אחד יורה 12,000 כדורים. אקדחים קודמים של צבא ארה"ב נבדקו עד לירי של 5,000 כדורים בלבד. במסגרת המבחן, חווה ה-M18 חווה אפס עצירות - למרות שהותרו לו 12 כאלו. בנוסף,  עבר מבחן החלפת חלקים ועמד בדרישות מחייבות של דיוק ופיזור.