גל פיטורים בחברת בואינג בעקבות משבר הקורונה

החברה תקצץ בכמעט 10,000 משרות במתקני החברה במדינת וושינגטון, בעיקר בחטיבת ייצור מטוסי נוסעים מסחריים. מפוטרים רבים הם עובדים ותיקים, שייקחו עימם את הניסיון והידע שצברו לאורך השנים. 

גל פיטורים בחברת בואינג בעקבות משבר הקורונה

REUTERS/Kevin Lamarque/File Photo

גל פיטורי עובדים בחברת בואינג במדינת וושינגטון שבצפון-מערב ארה״ב: הנהלת החברה הודיעה לאיגודי העובדים כי הם עלולים להיפגע קשות מקיצוץ של קרוב ל-10,000 משרות בחברה.

עיקר הקיצוצים הם בחטיבת ייצור מטוסי נוסעים מסחריים, מאחר ורוב חברות התעופה השביתו את מטוסיהן בעקבות מגיפת הקורונה וכן מתכוננות לקיצוצים גדולים לקראת הסתיו הקרוב. עם זאת, חטיבת ההגנה  של בואינג משגשגת. ממשלת ארה"ב מקפידה לשלם עבור חוזים של יצרני ציוד צבאי, כדי לפצות על פגעי הכלכלה.

על פי עיתון ה״סיאטל טיימס״, בואינג תפטר כ-5000 עובדים המהווים 16% מחברי איגוד המכונאים, 1500 עובדים המהווים 12% מחברי איגוד הטכנאים (עובדי צווארון לבן), ו-1000 עובדים מקרב המהנדסים והצוותים הטכניים. 2,500 מהעובדים שימשיכו לעבוד בחברה אינם מאורגנים באיגודי העובדים.

עוד מצוין בעיתון, כי חלק מהמפוטרים הינם עובדים ותיקים, ואחרים קרובים ליציאה לגמלאות ובעלי ניסיון מקצועי רב. כיוון שהפיטורים הם על פי ותק, מרבית הנשארים יהיו עובדים צעירים. על כך אמר דובר איגוד המהנדסים, ביל דוגוביץ, כי "מספרי המפוטרים הם עצומים, וזו כמות ענקית של ידע ושל מקצוענות שבואינג מאבדת".

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל