רחפנים ישראלים זכו בפרס בינלאומי כפתרון למחסור בעובדים בעקבות הקורונה

הפרס ניתן על ידי חברת פרוסט אנד סאליבן האמריקאית על מנהיגות טכנולוגית בפיתוח הרחפנים ותחנות העגינה שמאפשרים עצמאות מלאה בפעולתם ללא מפעיל צמוד, כולל מעבר לטווח הראיה

באדיבות חברת פרספטו

פרס בינלאומי ניתן לרחפנים אוטונומיים ישראלים המשמשים כפתרון למחסור בעובדים בעולם בעקבות הקורונה. יצרנית הרחפנים פרספטו מהעיר מודיעין, זכתה בפרס על פיתוח רחפן הפועל באופן עצמאי ומאפשר לחברות יעול וגמישות בשימוש בכוח אדם אנושי, גורם בעל חשיבות עליונה בתקופת הקורונה שמביאה להיעדרויות עובדים מקצועיים בכל רחבי העולם.
 
הפרס ניתן על ידי חברת פרוסט אנד סאליבן האמריקאית על מנהיגות טכנולוגית בפיתוח הרחפנים ותחנות העגינה שמאפשרים עצמאות מלאה בפעולתם ללא מפעיל צמוד, כולל מעבר לטווח הראיה (BVLos). המערכת מתזמנת בעצמה יציאה של רחפנים למשימות של אבטחה, תחזוקה, איתור תקלות, מדידות ותיעוד, כשהמפעיל לא נדרש להיות בשטח אלא בחדר בקרה מרוחק עם יכולת שליטה משופרת ומדויקת. הם חוזרים בעצמם לתחנת העגינה במועד לצורך הטענה מחדש.
 
הטכנולוגיה של פרספטו המבוססת על בינה מלאכותית יודעת לזהות כניסה של בני אדם, בעלי חיים, עצמים או כלי טיס לתוך שטחים מוגבלים בתנועה, שיבושים בפעולה ותקלות אחרות. הרחפנים מצוידים במערכות צילום ליום ולילה ומבצעים את המשימות באופן רציף גם בתנאי מזג אויר חריגים, שאופייניים לעיתים לים המלח, בראות לקויה, רוח, גשם וחום כבד.
 
אנשי פרוסט אנד סאליבן הדגישו בדברי ההסבר לבחירתם את החשיבות הרבה של הפקדת משימות שוטפות בידי רחפנים אוטונומיים בתקופה שבה חברות מתמודדות עם חוסר ודאות לגבי יכולת העובדים להגיע בצורה מלאה וקבועה לעבודתם. כן הם ציינו את הטכנולוגיה החלוצית שהוסיפה החברה לביצוע מיפוי של שטחים באמצעות הרחפנים ובניית מודלים תלת מימדיים של מבנים ושטחי קרקע.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית