סיוע רובוטי: הפרובוט של חברת רובוטים מחלק מצרכים בבני ברק

העברת ציוד, מצרכים ותרופות תוך צמצום סיכויי ההידבקות - ה"פרובוט" של יחידת יהל"ם מתוצרת חברת Roboteam תומך בסיוע האזרחי בבני ברק

צילום: דובר צה"ל

העברת ציוד, מצרכים ותרופות תוך צמצום סיכויי ההידבקות - הרעיון לשילוב ה"פרובוט" של יחידת יהל"ם במלחמה נגד נגיף הקורונה בבני ברק יצא לדרך, כך לפי פרסום באתר צה"ל. "הלוחמים יידעו לעשות את ההתאמות הנדרשות על מנת לשלב את ה'פרובוט' בכל משימה", מדגיש קצין האג"ם של היחידה, רס"ן ב'. "הרובוט איתו אנחנו עובדים מופעל ע"י לוחמים ואנשי מעבדת הרובוטים של 'יהל"ם', אשר עברו הכשרה ייעודית להפעלת האמצעי ומוכשרים לתפעול יחידת שליטה מתקדמת".

רס"ן ב' עוד מבהיר כי הלוחם שפועל בסביבת הרובוט לא בסיכון להידבקות בקורונה: "הפרובוט מאפשר לכוחות הסיוע לשנע כמות גדולה של ציוד ואספקה לתושבים מבלי לייצר חשיפה ואינטרקציה בין בני אדם".

"אחרי שהעמסנו את הכלים והגענו לנקודת הכינוס", משחזר קצין הטכנולוגיה והאחזקה ביהל"ם, סרן י', "העברנו תדריך משותף עם הכוחות המשתתפים בסיוע במרחב בני ברק וחילקנו את המשימות. מארזי הסיוע הועמסו על ה'פרובוט' והתחלנו בחלוקה. הרובוט מאפשר העמסה של כמות גדולה מאוד של מצרכים, הוא נייד וקטן וכך יש לנו תנועה במקומות צרים וצפופים עם ריבוי כלי רכב שחונים ברחובות".

קצין הטכנולוגיה מספר לנו כי בשבועות האחרונים עמלו ביחידה על מציאת פתרון להגעת התרופות לחולים באמצעות רובוט: "זו זכות גדולה בעבורנו לקחת חלק במאמץ הלאומי של מדינת ישראל וזכות ענקית לפקד על חיילים ומפקדים שעוזרים ככה למרחב האזרחי".

"יש לי גם זווית אישית במשימה זו", מודה סרן י'. "אני יליד בני ברק ולסבי ז"ל, שנפטר לפני כחודש ימים, הייתה חנות ירקות בעיר. היום, כשהפעלנו את הרובוט וחילקנו בעזרתו את המצרכים בפעם הראשונה, עברתי ליד החנות והבחנתי בדוד שלי שנופף לי לשלום. אין ספק שזה אירוע שמאוד ריגש אותי אישית בתקופה הלא פשוטה שעוברת עלינו. אני רוצה לאחל לכולם בשם יחידת יהל"ם וחיל הטכנולוגיה והאחזקה חג פסח שמח".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית