כתב אישום: בעל מטווח בצפון סחר בתחמושת בניגוד לחוק

בעל המטווח ביצע לכאורה רכישות גדולות של תחמושת עבור המטווח, אך בפועל מכר את התחמושת לגורם שלישי תמורת כ-400,000. במהלך תקופה של שנה הנאשם ביצע 58 רכישות עבור חברו

כתב אישום: בעל מטווח בצפון סחר בתחמושת בניגוד לחוק

bigstockphoto

שוטרי משטרת ישראל עצרו בעל מטווח, שביצע לכאורה רכישות גדולות של תחמושת עבור המטווח, אך בתום חקירה סמויה התברר, כי התחמושת נועדה לגורם שלישי ונמכרה תמורת כ-400,000 ₪ ופרקליטות מחוז צפון הגישה כנגדם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים

לפני כחודש (8/3) עם מעבר החקירה מהשלב הסמוי לגלוי עצרו שוטרי משטרת ישראל בעל מטווח (46, גונן) במטולה. מהחקירה עלה, שבמשך תקופה העולה על שנה רכש הנאשם כמויות גדולות של תחמושת לכאורה לשימוש הלקוחות במטווח, אך למעשה מכר את מרבית התחמושת לגבר תושב נוף הגליל (46), שכלל אינו מורשה להחזיק בה.

לפני כחודש וחצי התקבלה תלונה במשטרת ישראל אודות חשד לזיופים ברישומים בפנקסי המטווח וחשד לאי סדרים בספרים, העלמות כספים. בתלונה נטען, כי הרישומים בפנקסי המטווח אודות כמות התחמושת, שהוכנסה למטווח ונורתה על ידי לקוחות שונים לא תאמה את המציאות בשטח. דהיינו לפי הרישומים כמות ההכנסות למטווח היו צריכות להיות גבוהות יותר וכך גם כמות הלקוחות.

עם קבלת התלונה, החלו חוקרי צוות חקירה מיוחד כנרת בחקירה סמויה כנגד הנאשם באופן של גביית עדויות ואיסוף ממצאים. מחומר החקירה עלה, כי בסמוך לחודש ינואר 2019 סיכמו הנאשם וחברו, תושב נוף הגליל, שבמסגרת תפקידו כבעל מטווח ירכוש כדורי תחמושת וימכור לו אותם תמורת שקל וחצי לכל כדור. הנאשם היה מגיש בקשות לרכישת כמות תחמושת גדולה, כאשר חלק קטן היה עבור המטווח וחלק גדול בהרבה נועד למכירה לחבר. הנאשם היה רוכש את התחמושת למטווח בכרטיס אשראי ואת התחמושת לחברו היה רוכש במזומן. מהחקירה עלה, כי במהלך תקופה של שנה הנאשם ביצע 58 רכישות עבור חברו, סך של 264,850 כדורי תחמושת בסכום של כ-397,275 ₪.

עוד עלה מהחקירה, כי הנאשם היה מציג למשרד לביטחון פנים מסמכים כוזבים לפיהם כל התחמושת שנרכשה נועדה לשימוש במטווח ונורתה על ידי לקוחות המטווח וזאת במטרה לקבל רישיון לרכישת תחמושת. עם סיומה של החקירה הסמויה, המורכבת והמאומצת והמעבר לשלב הגלוי, נעצר הנאשם וכן גם חברו ובהתאם להתפתחויות בחקירה מעצרם של שני הנאשמים הוארך מעת לעת על ידי בית משפט השלום בקרית שמונה עד להגשת כתב האישום כנגדם.

בתום חקירה יסודית פרקליטות מחוז צפון גיבשה תשתית ראייתית כנגד הנאשמים, בעל המטווח והחבר, והגישה כנגדם בבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים. היום (12/4) יתקיים דיון הקראה של כתב האישום שהוגש בגין עבירות בנשק שלצידה עונש מאסר לתקופה של חמש עשרה שנים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועוד.

אולי יעניין אותך גם