המאבק על מטוס הקרב העתידי של גרמניה

בתעשיה ובחוגים שונים בגרמניה יש התנגדות להחלטה לרכוש מטוסי קרב תוצרת ארה"ב, שכן פירוש הדבר לדעתם גריעת כארבעה מיליארד יורו מהתעשיה הגרמנית

המאבק על מטוס הקרב העתידי של גרמניה

Copyright: Airbus

גרמניה קרובה להחלטה באשר למטוס הקרב העתידי של חיל האוויר הגרמני: לא מטוסי חמקן F-35 אלא תמהיל של מטוסי EUROFIGHTER TYPHOON אירופיים ומטוסי F-18 SUPER HORNET תוצרת בואינג, ארה"ב. 

ההחלטה הגרמנית טרם פורסמה רשמית, אך THE AVIATIONIST כותב שההחלטה מבוססת על הצורך להחליף את מטוסי הקרב המיושנים TORNADO במטוסי קרב בעלי יכולת לשאת נשק גרעיני, שיהיו זמינים תוך זמן קצר יחסית. החלפת צי מטוסי הקרב מתוכננת להתחיל בשנת 2025 ונקבע כי מטוס הקרב העתידי חייב להיות בעל יכולת נשיאת פצצות גרעין כדי שיוכל להשתלב במערך הגרעיני של נאט"ו.

העיתון הכלכלי הגרמני HANDELSBLATT כותב כי משרד ההגנה הגרמני מתכנן לרכוש עד 90 מטוסי 'יורופייטר' ו-45 מטוסי F-18 מהדגם המתקדם 'סופר הורנט'. בשלב הנוכחי אין לשני הדגמים יכולת נשיאת פצצות גרעין, אבל גרמניה קיבלה הבטחה מארה"ב להתאים את פצצת הגרעין B-61 לנשיאה על ידי שני מטוסי הקרב שגרמניה מתכוננת לרכוש, האירופי והאמריקני. 

בתעשיה ובחוגים שונים בגרמניה יש התנגדות להחלטה לרכוש מטוסי קרב תוצרת ארה"ב, שכן פירוש הדבר לדעתם גריעת כארבעה מיליארד יורו מהתעשיה הגרמנית ושלוחותיה.