AI קפטן: החלו הניסויים בספינת המחקר האוטונומית של IBM

החברה החלה בניסוי "רטוב" ראשון במסגרתו הופעלה ליבת הניווט האוטונומית של הספינה. מדובר במערכת בינה מלאכותית חדשנית שתאפשר לספינה להפליג באופן אוטונומי לחלוטין מבריטניה לחוף המזרחי של ארה"ב בסוף השנה הנוכחית

 
AI קפטן: החלו הניסויים בספינת המחקר האוטונומית של IBM

הספינה האוטונומית של IBM. אילוסטרציה: באדיבות החברה

הספינה האוטונומית שמפתחת IBM בשיתוף עם הארגון הימי Promare וחוקרים מהאקדמיה מתחילה בניסויים "רטובים". בשלב ראשון, בעוד גוף הספינה עדיין בבנייה במספנות בפולין, IBM מוציאה לים את "המוח" – הקפטן האוטונומי של הספינה שנקרא AI Captain.

מדובר במערכת בינה מלאכותית חדשנית, שפותחה במיוחד עבור הפרויקט, ותאפשר לספינה להפליג באופן אוטונומי לחלוטין מבריטניה לחוף המזרחי של ארה"ב בסוף השנה הנוכחית. המסלול יהיה אותו מסלול שעשתה לפני 400 שנה הספינה מייפלאואר שהביאה את המתיישבים הראשונים מאנגליה לחוף פלימות' באמריקה.

מדובר בספינה האוטונומית הראשונה מסוגה, והספינה הראשונה מסוגה שתפליג באוקיאנוס ללא התערבות אנושית כלל. AI Captain תשתמש במידע ממקורות שונים ובינה מלאכותית כדי לשלוט בספינה – מפות ותוכנת ניווט מתקדמת, מידע מעודכן על מזג האוויר, הזרמים בים, מכ"ם לזיהוי כלי שיט אחרים ומכשולים, אפשרויות ניהוג מתקדמות כדי להסיט את הספינה ממסלולה ולהחזירה למסלול, חיבור למערכות החשמל (הספינה תהיה סולארית) ולמערכות התקשורת ועוד.

מאחר והפרויקט ישמש לניסוי, מערכת הבינה המלאכותית תשלוט גם על מערכות שונות לביצוע דגימות מים וניתוחן. מטרת הניסוי היא לבחון כיצד ה-CAPITAN AI מתפקד בתרחישים ימיים אמיתיים שונים בלב ים ולספק משוב שיעזור לחדד את מערכות הלמידה העמוקה והבינה המלאכותית של הספינה האוטונומית.

אולי יעניין אותך גם