מצרים מאמנת כוחות קומנדו לוביים ללחימה בחיל הים הטורקי

מטרתו של כוח הקומנדו הימי החדש לפעול נגד כלי שיט טורקיים, אשר צפויים להגיע ללוב לסיוע ותמיכה בממשל הלובי, ה-GNA

נשיא מצרים א-סיסי. צילום (ארכיון): AP

מצרים הקימה כוח קומנדו ימי חדש, אשר יפעל בשיתוף עם המיליציה בלוב, ה-LNA (Libyan National Army), הפועלת תחת פיקודו של הגנרל Haftar. ההודעה על הקמת כוח הקומנדו הימי על ידי המצרים, הגיעה זמן לא רב לאחר תקיפת משלוח טורקי בנמל טריפולי במהלך פברואר 2020.

מטרתו של כוח הקומנדו הימי החדש לפעול נגד כלי שיט טורקיים, אשר צפויים להגיע ללוב לסיוע ותמיכה בממשל הלובי, ה-GNA (Government of National Accord), הפועל בחסות האו"ם. הכוח הימי מונה כחמישים לוחמים מלוחמי מיליציית ה-LNA, וצויד והוכשר על ידי המצרים לפעול נגד כלי שיט טורקיים בים ובנמל.

אימוני הכוח הימי בוצעו במצרים בסיוע ומימון של איחוד האמירויות, שכללו בין היתר אספקה של סירות תקיפה מהירות שהועברו לידי המיליציה בלוב. כוח הקומנדו מצטרף לכוחות המיליציה האחרים הפועלים בלוב נגד הממשל, לרבות כוח של כ-15,000 שכירי חרב רוסיים.

מנגד, נעזר השלטון הלובי, בכוחות עזר מטורקיה, הכוללים למעלה מ-2,000 שכירי חרב סורים, הפועלים במדינה במימון טורקי. זאת לאחר שבין השלטון הטורקי והשלטון הלובי נחתם בנובמבר 2019 הסכם שיתוף פעולה, הכולל העברת השליטה על השטח הימי הלובי לידי טורקיה.

הכשרת כוח הקומנדו הימי הלובי וציודו בכלי שיט מהירים ואמצעי לחימה תוך הצהרת כוונות לתקיפת כלי שיט צבאיים ואזרחים טורקים, אשר יעבירו אספקה לממשל הלובי, מהווה עליית מדרגה משמעותית במתיחות הקיימת בין מצרים וטורקיה, בדגש על כוונותיה של טורקיה להשתלט על שטחי מים כלכליים באגן המזרחי של הים התיכון, והפעלת כלי שיט צבאיים טורקיים במרחב הימי בסמוך למצרים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית