במסגרת "תנופה": שינויים בזרוע היבשה והקמת פיקוד הכשרות ואימונים

בזרוע השיקו באופן רשמי כמה מהשינויים במסגרת התוכנית הרב-שנתית החדשה של צה"ל. בין המהלכים: חניכת פיקוד מרכזי לכלל ההכשרות והאימונים ותג יחידה חדש. מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק: "אנו משתנים כדי להתעצם"

מפקד זרוע היבשה אלוף יואל סטריק. צילום: דובר צה"ל

כחלק ממימוש התכנית הרב-שנתית "תנופה", צה"ל הקים רשמית את פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה. הפיקוד, בראשותו של אלוף מוטי ברוך, מכפיף באופן מידי את כלל יחידות ההכשרה בזרוע היבשה. ייעודו של פיקוד ההכשרות והאימונים, מסבירים בצה"ל, הוא אחריות כוללת לרצף ההכשרה ולאימון לכלל סדר כוחות היבשה בסדיר ובמילואים, בכפוף לתורות החייליות והרב-זרועיות.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"מהלך זה", מדגישים בצבא, "יביא לשדרוג איכות ההכשרות והאימונים, מתוך ראיית השלם בהן, מיקוד וסטנדרט בהכשרות ובאימונים (תו תקן) וחיזוק המקצועות החיילים. כל זאת להעמקת המוכנות למלחמה".

לאור השינויים, מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, הודיע על כמה החלטות, ביניהן החלפת תג היחידה של זרוע היבשה. "תג היחידה נבחר בסיוע משרתי הזרוע ומייצג את ערכיה: סיכת מפקדת המחלקה במרכז התג המציגה את תפקידה המטכ"לי של הזרוע בהכשרת קציני צה"ל, צורת יהלום תלת ממדי מסמלת רב-ממדיות, החיצים את יכולת התמרון הרב-ממדית וצורת המטרה העוטפת את הסמל מסמלת קטלניות ומיקוד במטרה. כל זאת בצורה עגולה המשמרת את צורתו של סמל זרוע היבשה ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה המבטאת את רעיון השלמות הזרועית במיזוג שבוצע בין שני גופים אלו", ציינו בדובר צה"ל.

טקס החניכה של השתנות זרוע היבשה והקמת פיקוד ההכשרות והאימונים. צילום: דובר צה"ל 

תג היחידה החדש של זרוע היבשה. צילום: דובר צה"ל

מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, אמר בטקס הרשמי: "שינוי גדול ניצב בפתחנו. שינוי שיעצב מחדש את פניה של הזרוע, את פניו של התמרון. אך אין זהו שינוי לשם שינוי. זהו שינוי – ולמעשה סדרת שינויים – הנחוצה לנו כדי להבטיח עקרון חשוב אחד: בניין הכוח לתמרון רב-ממדי, מדויק וקטלני. אנו משתנים כדי להתייעל, אנו משתנים כדי להשתפר, אנו משתנים כדי להתעצם. אין זה סוד כי בשנים האחרונות נעשה שיפור גדול במוכנות צה"ל. לצד זאת, לפנינו עוד דרך ארוכה. אנו פועלים כל העת במטרה לשפר את הקיים, מתוך הבנה כי יכולתו של צבא לשנות ולהשתנות היא מרכיב משמעותי ביותר בבניית עוצמתו".

"הרעיון מאחורי התארגנות הזרוע מחדש הוא עמוק ורב-היבטים, וכלל חשיבה מקדימה מרובה. רבים מכם היו שותפים לה ועל כך אני מלא תודה ורובכם ימשיכו ללוות את התהליך גם בתקופה הקרובה. זהו לא רק שינוי ארגוני המצוין כאן היום. זהו שינוי המעיד על התפתחות מחשבתית, על למידה ועל גדילה. זהו שינוי הטומן בחובו הזדמנות גדולה – שעל מימושה המלא מופקד כל אחד ואחת מאתנו. על מנת לעמוד ביעדים אשר הצבנו לעצמנו, אנו נחושים לממש את התוכנית הרב-שנתית 'תנופה' וכחלק ממנה את תפיסת התמרון הרב ממדי ותפיסת הגנה הרב ממדית. אני מאמין כי המתכון להשתנות טמון בכם - בנו - והוא המהווה את הבסיס למצוינותו של הארגון כולו. מצוינות אשר יסודותיה טמונים ביכולות המאפיינות אותנו - כפרטים וכארגון", אמר אלוף סטריק.

מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים והגיס המטכ״לי, אלוף מוטי ברוך, התייחס בטקס לאתגרים של הפיקוד: "אני עומד נרגש מגודל האחריות, החלטה על השתנות זרוע היבשה, ובמרכזה הקמת פיקוד ההכשרות והאימונים, דורשת ראיה אסטרטגית ארוכת טווח. זאת מתוך התייצבות אמיצה אל מול אתגרי זרוע היבשה וצבא ההגנה לישראל. דבר זה תובע מאתנו, מופת של רתימה, עבודה קשה ומאומצת, דוגמה אישית, והוכחה שאנו ראויים לאמון זה. אין לי ספק כי נצדיק את האמון שניתן בנו ונהווה נדבך משמעותי בבניין ערך יכולת הקטלניות והניצחון של צה"ל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית