חשש: הביון האיראני ממשיך להשתמש בדרכונים ישראליים

גבר ואישה איראניים נתפסו באקוודור כשבידיהם דרכונים ישראליים. על פי החשד, השניים נכנסו עם הדרכונים למדינה הדרום-אמריקנית כי כך היו יכולים להתחמק מהצורך בקבלת ויזה

קיטו, בירת אקוודור. צילום ארכיון: Bigstock

שני אזרחים איראנים נתפסו לאחרונה באקוודור עם דרכונים ישראליים - כך לפי פרסום של Amin_Neda ברשת החברתית טוויטר. על פי הפרסום, מדובר בדרכונים שכנראה נגנבו או אבדו לשני ישראלים. אחד הונפק ב-2019 והשני ב-2018.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"תחילת הסיפור כאשר בסוף ינואר נכנסו לאקוודור גבר ואישה איראנים, בשנות ה-20 לחייהם. לפני כמה ימים, כשעזבו את אקוודור בדרכם למדריד, עברו השניים בידוק והתברר שהם אינם ישראלים, כפי שהיה כתוב על דרכוניהם, אלא איראנים מתחזים. ברשותם נמצאו גם הדרכונים האיראניים המקוריים שלהם", נכתב בפרסום של ידיעות אחרונות.

"הם נתונים עד היום במעצר, וטרם ברור מדוע החזיקו בדרכונים המזויפים והאם מדובר באנשי שירות הביון האיראני. החקירה העלתה שהם גם נכנסו לאקוודור בזהות ישראלית בדויה, אולי משום ששימוש בדרכון ישראלי, בכניסה לאקוודור, איננו מצריך ויזה. כך או כך, הדיווח על המקרה הועבר לשגרירות ישראל בקיטו, בירת אקוודור. הפרטים נמסרו לרשות האוכלוסין וההגירה, ובדיקה העלתה כי בדרכון אחד השתמשו האיראנים בפרטי דרכון של ילדה בת 11 מאזור השפלה, שדרכונה המקורי נמצא בידיה. השני הוא גבר ישראלי שדיווח לאחרונה שדרכונו נגנב".

הכתבות הכי נקראות באתר:

משרד הביטחון החל בייצור סדרתי של האיתן

פעם נוספת: איראן נכשלה בשיגור לוויין לחלל

דיווח: אלביט מוכרת עמדות נשק למדינה מוסלמית

אלביט זכתה בחוזה גדול לאספקת מגן רקיע

רפאל מציעה להודו מערכת כיפת ברזל ימית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית