"אב-טיפוס של נחיל כרב"מים – תוך שנתיים"

על פי גורמים במשרד הביטחון שהשתתפו בכנס בלונדון, בהינתן תקציב ניתן יהיה לייצר אב-טיפוס של נחיל רכבים בלתי מאוישים תוקפים תוך שנתיים. הנחיל, שמטרתו סיוע בכיבוש מהיר וללא נפגעים בשדה הקרב, יתבסס על מדגים הכרמל

 

כרב"ם. נחיל רכבים בלתי מאויש יצטרף לשדה הקרב בשנים הקרובות? (צילום ארכיון)

במסגרת כנס International Armoured Vehicles 2020  שהתקיים בלונדון בשבוע שעבר, הוצג פרויקט הכרמל של משרד הביטחון בפני צבאות זרים. במסגרת ההרצאה,  אמרו אנשי משרד הביטחון שהציגו את הפרויקט, כי בהינתן תקציב מצד מפא"ת והתעשיות, ניתן להגיע לאב טיפוס של נחיל כרב"מ תוקף בתוך שנתיים. הנחיל יבוסס על מדגים הכרמל (כרגע מבוסס על נגמ"ש M113 עם טכנולוגיות רלוונטיות ושני מפעילים), שישלוט בשני כרב"מים בתרחישי תקיפה קרקעית.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

עוד עלה בהרצאה כי במשרד הביטחון הבינו במהלך הניסויים של הכרמל, כי מודעות מצבית אוטומטית וניהול מטרה הם תהליכים חשובים בהרבה ומרכזיים להצלחה מאשר נהיגה אוטונומית. זאת, בשונה מההערכה הראשונית של צוות הפיתוח, שהעריך כי נהיגה אוטונומית תהיה מרכזית יותר להצלחת המשימה. עוד הוכח בניסוי כי חבר צוות וירטואלי מבוסס בינה מלאכותית הצליח להשלים משימות של חבר צוות אנושי, כך לפי ההרצאה.

הרצון של צה"ל ללכת בזרוע היבשה על פיתוח רובוטיקה ונחילים לא מאוישים אינו חדש. אלוף (מיל') קובי ברק, מפקד זרוע היבשה לשעבר, הציג בעבר את הרעיון שנגזר מתוכנית חופת את"ר ויבשה באופק. בצה"ל רוצים כיבוש שטח מהיר, כולל שטחים בנויים, עם מיעוט נפגעים על מנת לשמר לגיטימציה ציבורית לתמרון קרקעי ארוך.

הכתבות הכי נקראות באתר:

שב"כ חשף: חמאס גייס מרגלים בשטח ישראל

חשד: חיילים סייעו להבריח אמל"ח מיו"ש לישראל

מסתמן: תר"ש תנופה תהיה בהיקף תר"ש גדעון

"לצבא קטלני יותר": בנט אישר את תר"ש תנופה

היקף ההזמנות "כחול לבן": 11.6 מיליארד שקלים

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית