קבוצת אדני נכנסה לשותפות עם IWI לייצור נשקים בהודו

החברה ההודית תחזיק ב-51% מהמיזם המשותף לה ולחברה הישראלית לייצור נשקים. לאחרונה מתקיימים בהודו דיונים על רכש אלפי רובי סער, ו-IWI היא המתמודדת העיקרית

 

רובה תבור של IWI. מתוך אתר החברה

קבוצת Adani ההודית נכנסה לשותפות עם IWI במתקן ייצור בהודו, המספק נשק קל לשוק המקומי ולייצוא. אדני רכשה את החלק של פאנג' לויד שהקימה יחד עם IWI את המיזם בהודו. החברה ההודית תחזיק ב-51 אחוזים מהמיזם ו-IWI תמשיך להחזיק ב-49 אחוזים ממנו.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מקורות של ישראל דיפנס טוענים כי העברת הבעלות נעשתה בסוף שנה שעברה לאחר שפאנג' ליוד מכרה את חלקה לחברה שלישית שמכרה את החלק לאדני. "חשוב לתת דחיפה לתכנית 'עשה בהודו'. חיפשנו מה הלקוחות שלנו צריכים ויש דרישה מידית לנשק קל ותחמושת", אמר אשיש רג'וונשי, ראש תחום ההגנה והחלל באדני.

המקורות אמרו כי המיזם מכוון להזמנות מרכזיות ממשרד הביטחון ההודי, כאשר לאחרונה מתנהלים דיונים על רכש של 16,400 מקלעים בהם IWI היא המתמודדת העיקרית. הרכישה נעשית במסגרת נוהל המסלול המהיר וההחלטה בוועדת הרכישה של משרד הביטחון צפויה בהמשך החודש, בעוד שצפויה גם תחרות גדולה יותר על 41,000 רובי סער.

מתקן הייצור נועד לייצור מגוון כלי נשק שכולל את רובה התבור (שכבר נמצא בשימוש על ידי כוחות מיוחדים בהודו), רובה 95X, רובי צלפים גליל, מקלע נגב ותת-מקלעי עוזי. המערך הראשון של ייצור רובה ה-X95 ההודי הגיע למתקן באוקטובר 2018.

נזכיר כי קבוצת אדני הינה קבלן ביטחוני משמעותי בהודו שבעבר חתם על הסכם גם עם אלביט לייצור חלקים למל"טים, כולל ההרמס 900. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית