חשש: מהנדס שעבד באפל גנב מסמכים שנוגעים למערכת הפטריוט

מהנדס אמריקני ממוצא סיני שעבד באפל והואשם בגניבת מידע מהחברה הטכנולוגית, נחשד כעת בגניבה של חומר מסווג. זאת, לאחר שבחיפוש בביתו נמצא מסמך ביטחוני שנלקח, על פי החשד, בזמן שעבד בחברת רייתיאון

 

מערכת פטריוט. צילום (ארכיון): AP

בחודש ינואר השנה פשטו חוקרים על ביתו של מהנדס בכיר לשעבר בחברת אפל בשם ז'יזונג צ'ן. צ'ן נחשד בגניבת סודות מסחריים לטובת חברה סינית, אך החיפוש בביתו העלה משהו אחר - תיק מסווג מתוכנית טילי הפטריוט שהיה שייך למעסיקתו הקודמת, חברת רייתיאון. על פי פרסום של בלומברג, המסמך התגלה בין מספר מכשירים אלקטרוניים וקבצי נייר ממעסיקים קודמים, שכללו את ג'נרל אלקטריק.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

צ'ן, אזרח אמריקני שנעצר בדרכו לטיסה מארה"ב לסין, ממתין כעת למשפט באשמה שאסף תמונות, מסמכים וספרי הדרכה מעבודתו בפרויקט הרכב האוטונומי של אפל. הוא כפר באשמה, ונשאר חופשי בערבות של 500,000 דולרים. עם זאת, התובעים בעניינו טוענים כי הנתונים הרגישים שנמצאו בביתו מצדיקים להטיל עליו פיקוח באמצעות מכשיר אלקטרוני, כך שהוא לא ייעלם לפני משפטו.

המסמך שנמצא בביתו נוגע לאחד מאמצעי הלחימה הידועים ביותר של רייתיאון. המידע במסמך היה מסווג ביותר. "במשך יותר משמונה שנים היה ברשותו, באופן לא חוקי, חומר ביטחוני לאומי מסווג שנלקח ממעסיק לשעבר", טענו התובעים בתיק.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית