השר כץ חשף: "נפגשתי עם שר חוץ ערבי"

שר החוץ הודיע כי נפגש בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, במסגרתה ינאם במקום נתניהו, עם בכיר באחת מהמדינות הערביות באזור. השניים דנו על איומי איראן ועל שיתוף פעולה אזרחי עתידי בין שתי המדינות

שר החוץ ישראל כץ. צילום: AP

שר החוץ ישראל כץ, שנמצא בניו יורק בעצרת באירועי העצרת הכללית של האו"ם במקום ראש הממשלה בנימין נתניהו, חשף כי נפגש עם בכיר במדינה ערבית שעמה לישראל, ככל הנראה, אין קשרים דיפלומטיים. מדובר בפגישה חשאית והשר כץ לא חשף את זהותו של הבכיר.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"בשולי עצרת האו״מ", צייץ השר ישראך כץ בטוויטר, "פגישה ראשונה ומרתקת אתמול עם אחד משרי החוץ הערביים. דנו לעומק במציאות האזורית ובדרכים להתמודד מול האיום האיראני, ובמקביל סיכמנו על תהליך לקידום שיתוף פעולה אזרחי בין שתי המדינות. מציאות חדשה ומאתגרת".

בחודש יולי הותר לפרסום כי השר כץ ערך ביקור ראשון מסוגו של שר ישראלי באבו דאבי, בירת איחוד האמירות הערביות. השר כץ קיים פגישה עם גורם בכיר באיחוד האמירויות, בה נידונו ההיבטים האזוריים והיחסים בין המדינות. הצורך להתמודד מול איומי איראן בנושאי הגרעין, פיתוח הטילים והתמיכה בטרור האזורי והאלימות שמפעילה איראן נגד האינטרסים האזוריים. לכך אפשר לצרף את הפגישות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעומאן עם שליט הנסיכות.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית