המודיעין בסיאול: קוריאה הצפונית העבירה למערב המדינה טילים בליסטיים בין-יבשתיים

בקוריאה הדרומית מאמינים שפיוניאנג מתכננת שיגור נוסף של טיל בליסטי בין-יבשתי, ייתכן כבר בסוף הקרוב - אז יחול יום הקמתה של מדינת קוריאה הצפונית

קים ג'ונג און (צילום: AP)

שרותי המודיעין של קוריאה הדרומית זיהו העברה של טילים בליסטיים בין-בשתיים (ICBM) של קוריאה הצפונית למערב המדינה. תנועת הטילים החלה לאחר הניסוי הגרעיני השישי שבוצע על ידי השלטון בפיונגיאנג והעברת הטילים מבוצעת בשעות לילה למנוע זיהוי ומעקב, מדווח העיתון ASIA BUSINESS WORLD בסיאול.

קוריאה הדרומית סבורה שפיוניאנג מתכננת שיגור נוסף של טיל בליסטי בין-יבשתי, ועל כך אומרים פקידים במשרד ההגנה בסיאול כי "קוריאה הצפונית פתחה כנראה בהכנות לשיגור חדש". את הטילים הבין-יבשתיים מייצרים במכון למחקר צבאי בפיוניאנג, וכנראה מעבירים את הטילים למערב המדינה כי שם נמצאים אמצעי השיגור.

המודיעין בסיאול סבור כי יתכן שהשיגור מתוכנן לשבת, 9 בספטמבר, אז חל יום הקמתה של מדינת קוריאה הצפונית. חבר פרלמנט בסיאול אמר ל-CNN כי נותר עדיין לקבוע בקפדנות את המועד המדויק של העברת הטילים ואת צורת העברתם מערבה כדי להסיק מסקנות.

בהקשר זה מצטטים את הידיעות שףפורסמו בתקשורת בקוריאה הצפונית לפיהן ניתן להרכיב פצצת מימין, המכונה בפיוניאנג "נשק תרמו-גרעיני", על הרש"ק של טיל ארוך-טווח שמסוגל לתקוף את ארה"ב. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית