שבעה סטארטאפים חרדים ישתתפו בחממת BizLabs MedTech

החיבור של בית החולים וולפסון לחממה החרדית החדשה, הוא חלק מפעילותה של הרשות לחדשנות ומחקר במרכז הרפואי וולפסון שהוקמה לפני כשנה וחצי

מימין לשמאל: מנהל תאגיד הבריאות, ביה"ח וולפסון אלון רויז, אורנית כהן- מנהלת רשות המחקר והחדשנות בוולפסון, ד"ר ענת אנגל-  מנהלת ביה"ח וולפסון, אלעד שטרן - מנהל תכנית Bizlab MedTec, פרופ' חוליו ויינשטיין- מנהל יחידת הסוכרת בוולפסון, בנימין למדן- מנהל פרויקטים בוולפסון. קרדיט לצילום: אהרלה קרומבי

ביום שישי האחרון, במרכז בני ברק בהשתתפות ראש העיר בני ברק, הנהלת בית החולים וולפסון, הנהלת קרן 'אחים גלובל', מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה שי-לי שפיגלמן, גזבר עיריית בני ברק אריק אדלר, מנכ"ל ביזמקס איציק קרומבי, מנכ"ל קרן ק.מ.ח מוטי פלדשטיין, יו"ר וועדת הסלינקי פרופ' חוליו ווינשטיין ובכירים מתחום הבריאות וההייטק, הושקה חממת BizLabs MedTech לסטארטאפים חרדים מתחומי הבריאות.

החממה החדשה הוקמה על ידי 'מרכז אחים' והמרכז הרפואי וולפסון ותסייע לסטארטאפים המשתתפים בתכנית לשפר את אחוזי ההצלחה ולהתחבר למשקיעים ושיתופי פעולה בינלאומיים. תכנית BizLabs MedTech פועלת כחלק מתכנית BizLabs שהוקמה על ידי ביזמקס – מרכז החדשנות החרדי ומאז הספיקה ללוות 21 מיזמים בשלושה מחזורים. 

החברות שהשתתפו במחזורים הקודמים עוסקות בתחום המדיה, סייבר, אלגוריתמיקה, וביוטק. בעקבות הצלחת שלושת המחזורים האחרונים בירושלים הוחלט להרחיב את הפעילות ולפתוח תכנית נוספת בבני ברק שמתמקדת כאמור בתחומים של מכשור רפואי ובריאות דיגיטלית. 

שבע החברות שנבחרו להשתתף בתכנית, עברו תהליך סינון ומיון קפדני שנועד לבחון את איכות החברה, הצוות והמוצר שהם מפתחים. במהלך התכנית שתמשך חצי שנה, יקבלו החברות ליווי ופיתוח עסקי ומקצועי מלא, חיבור למנטורים מטעם המרכז הרפואי וולפסון, גישה למעבדות מחקר, נגישות לביצוע פיילוטים במרכז הרפואי, ייעוץ רפואי ורגולטורי, סדנאות מקצועיות ופורום משקיעים. 

הסטארטאפים 

ספיקל.נט - המטפלת בגמגום באמצעות מציאות מדומה  

מדי-מי - המפתחת מערכת פרופיילינג בריאותית חכמה לשימוש חברות ביטוח וקופות חולים 

לימה – שמנתחת נתונים ומסייעת לצרכני קנאביס רפואי 

הלת'ספייס – שמפתחת אפליקציה שתקל על האינטרקציה בין המטופל לרופא  

נובוטוק ישראל – מערכת דיגיטלית שמסייעת בפתרון בעיות דיבור  

דנטל רייטינג – פלטפורמה לדירוג מצויינות רפואית ושירותית של רופאי שיניים ואורתודנטים 

איי. ג'י. ביולוג'יקל סקיוריטי – שפיתחה שיטת חיטוי למערכת הנשימה מפני פתגונים באוויר. 

החיבור של בית החולים וולפסון לחממה החרדית החדשה, הוא חלק מפעילותה של הרשות לחדשנות ומחקר במרכז הרפואי וולפסון שהוקמה לפני כשנה וחצי במטרה לנהל את כל פעילות המו"פ במרכז הרפואי. 

ד"ר ענת אנגל מנכ"לית בית החולים וולפסון: "השונות והמגוון הם עוצמה לעולם הרפואה לחברה כולה. החיבור בין וולפסון וקרן אחים שיצר את החממה הזאת מביא בכנפיו פוטנציאל גדול של מקצועיות רפואית וחשיבה יצירתית. הנגשת עולם החדשנות לתוך החברה החרדית, היא הבסיס לחברה איתנה ובריאה שיודעת להתעלות מעל הבדלים שבטיים". 

הרב אברהם רובינשטיין ראש העיר בני ברק אמר באירוע כי: "החיבור בין עיר התורה לרפואה יכול להישמע מפתיע, אבל מי שמכיר את בני ברק יודע כמה ארגונים ומעשי חסד נעשים פה מידי יום וחממת ביזלאבס היא עוד הוכחה שהחיבור הזה מציאותי. מתחילת הקורונה העיר שלנו סבלה מתחלואה גבוהה, אבל נלחמנו והיום העיר שלנו עמוק בתוך התחום הירוק ב"ה. האשימו אותנו שאנחנו מפיצים קורונה, והיום אנחנו מראים שאנחנו נפיץ הייטק ובריאות". 

מנהל ביזלאבס מדטק ד"ר אלעד שטרן: "דווקא בבני ברק העיר שסבלה הכי קשה מהקורונה, אנחנו משיקים את החחמה לסטארטאפים חרדים מתחומי הבריאות. החיבור של בית החולים וולפסון ושותפים חשובים נוספים לסטארטאפיסטים חרדים, מעידה יותר מכל שהבסיס המשותף של החברה הישראלית הוא איתן. שילוב יזמים חרדים בכל תחום ובפרט בתעשיית ההייטק, היא הדבר הנכון והחשוב כדי לשמר את המצויינות הישראלית". 

ר' גדעון קופרמן מנכ"ל 'בראשית' וחבר הנהלת 'אחים גלובל': אנו מלווים יזמים ואנשי עסקים מהציבור החרדי כבר שנים ארוכות. החזון של נשיא ומייסד 'אחים גלובל' מר מארק שימל שפועל לשילוב בין שמירה מוקפדת של קיום תורה ומצוות עם מקצועיות ויזמות טכנולוגית, מגיע לידי ביטוי ביוזמות כאלה. אנו בטוחים שסוד ההצלחה לשת"פים בין גופים כמו ביזלאבס ובית החולים וולפסון, צריך להיות מבוסס על ערכים מקצועיים וחתירה משותפת למצויינות, ללא הבדלים מגזריים". 

ראש הרשות לחדשנות ומחקר בוולפסון אורנית כהן ציינה כי: "האפשרות ליצור ולנסות טכנולוגיות חדשות ולהוליך בשותפות תכנית שמטרה לייצור חיבורים במקומות הכי חשובים לטובת בריאות כולנו, משתלבת עם חזון המרכז הרפואי וולפסון של שילוב ידיים עם יזמות מכיוונים שונים. התנסות בטכנולוגיות חדשות מאפשרת לצוות הרפואי בבית החולים להתפתח ברמה המקצועית, להפוך לרופאים טובים יותר, להישאר בחזית הטכנולוגיה והיזמות ובה בעת לייעל את התהליכים והטיפול אצלנו במרכז הרפואי לטובת החולים." 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית