ביידן צפוי להודיע היום על שורת מינויים מסקרנים

ג׳נט יילן, ראש הפדרל ריזרב לשעבר, עתידה להיות מזכירת האוצר, האישה הראשונה בתפקיד. עוד צפוי ביידן להודיע על האישה הראשונה שתמונה לראש המודיעין הלאומי, ועל דיפלומטית שגדלה תחת הפרדה גזעית כשגרירה באו״ם

ביידן צפוי להודיע היום על שורת מינויים מסקרנים

נשיא ארה״ב הנבחר, ג׳ו ביידן, אתמול. צילום: REUTERS/Joshua Roberts

נשיא ארה״ב הנבחר, ג׳ו ביידן, מתחיל להרכיב את הכוורת. אתמול (ב׳) הודיע  כי ימנה לתפקיד מזכיר המדינה את יועצו הוותיק לענייני ביטחון לאומי, אנתוני בלינקן, וכשליח הנשיאותי המיוחד לענייני האקלים (״צאר האקלים״) – תפקיד חדש בממשל האמריקני – את מזכיר המדינה בתקופת אובאמה, ג׳ון קרי. משבר האקלים הוא אחד הנושאים המעסיקים במיוחד את ביידן, בניגוד גמור לנשיא המכהן טראמפ, שפרש מהסכם האקלים (הסכם פריז, שקרי היה מאדריכליו) וטען השבוע, בפסגת ה-G20, כי מטרתו הייתה להרוס את הכלכלה האמריקנית.

היום (ג׳) צפוי ביידן להודיע רשמית על שורת מינויים מסקרנים, ובראשם ג׳נט יילן לתפקיד מזכירת האוצר. בהנחה והמינוי יאושר על ידי הסנאט, תהיה יילן, ראש הפדרל ריזרב לשעבר, האישה הראשונה בכל ההיסטוריה האמריקנית שתכהן בתפקיד זה (וגם הראשונה בתפקיד ראש הפדרל ריזרב). מטרתה הראשונית של יילן בתפקיד תהיה שיקום המשק והכלכלה לאחר ההרס המתמשך שזורעת מגפת הקורונה.

עוד צפוי הנשיא הנבחר להודיע על כוונתו למנות את אלחנדרו מיורקאס למזכיר ביטחון הפנים. מיורקאס כיהן כסגן מזכיר ביטחון הפנים בתקופת אובמה, והוא הלטיני והמהגר הראשון בתפקיד. אבריל היינס צפויה לזכות בתפקיד ראש המודיעין הלאומי, ובכך להפוך לאישה הראשונה בתפקיד. היא מובילה את צוות הביטחון הלאומי ומדיניות החוץ של ביידן בתקופת המעבר, וכיהנה בעבר כסגנית היועץ לביטחון לאומי וכסגנית מנהל ה-CIA. גם בתפקידים אלה הייתה האישה הראשונה בהיסטוריה האמריקנית. מינוי נוסף הוא של לינדה תומאס-גרינפילד לשגרירת ארה״ב באו״ם. תומאס-גרינפילד השחורה גדלה בלואיזיאנה תחת ההפרדה הגזעית, והיא אומרת שכך למדה להתמודד עם יריבויות. היא דיפלומטית ותיקה שכיהנה, בין היתר, כעוזרת מזכיר המדינה לענייני אפריקה.

״אין לנו זמן לאבד בכל הנוגע לביטחון הלאומי ולמדיניות החוץ שלנו״, אמר ביידן. ״אני זקוק לצוות שמהיום הראשון יהיה מוכן לסייע לי להשיב את אמריקה למקומה בראש השולחן, לגייס את העולם כדי לעמוד באתגרים הגדולים העומדים בפנינו, ולקדם את הביטחון, השגשוג והערכים שלנו״. הוא שיבח את המועמדים על הניסיון הרב שלהם וכן על היותם חדשנים ויצירתיים. ״הם משקפים את הרעיון שאיננו יכולים לעמוד באתגרים הגדולים של הרגע הזה עם חשיבה ישנה ומבלי לשנות הרגלים״.

כל המועמדים צפויים להצטרף לביידן להכרזה הרשמית היום בווילמינגטון, דלאוור.    

אולי יעניין אותך גם