צבא אסטוניה הדגים את יכולות טילי SPIKE SR

במהלך ההדגמה צבא אסטוניה ירה בהצלחה שני טילי SPIKE SR, עם פגיעות מדויקות ביעדים
 

הצבא האסטוני ערך בחודש ספטמבר האחרון הדגמה בה הוצגו יכולותיהם של טילי SPIKE SR (טווח קצר). טיל ה- SPIKE SR משווק על ידי EuroSpike (מיזם אירופאי משותף של החברות רפאל הישראלית, דיהל דיפנס וריימנטאל דיפנס) והוא חלק ממשפחת טילי הספייק האלקטרו-אופטית.

מדובר בטיל מונחה מתקדם המשוגר מהכתף ומיועד למלחמת חי"ר מודרנית. יתרונותיו של ה-SPIKE SR כוללים משקל קל של 10 ק"ג בלבד, פשטות תפעולית וטווח משופר של 2000 מטר. קלות השימוש ב-SPIKE SR מאפשרת לדרגי החי"ר הנמוכים לקיים רמת פעולה גבוהה כמעט ללא הכשרה רציפה.

במהלך ההדגמה צבא אסטוניה ירה בהצלחה שני טילי SPIKE SR, עם פגיעות מדויקות ביעדים. בנוסף לסבבי ירי חי, הצבא האסטוני הפעיל את אמצעי האימון השונים של מערכת הנשק, כולל מאמני חוץ ופנים. הצבא הציג גם את רמת הניידות הגבוהה של ה-SPIKE SR ואת ראשי הנפץ High Explosive Anti-Tank, המאפשרים חדירה של מיגוני שריון מודרניים מתקדמים וטווח ירי של 2000 מטר. בהדגמה השתתפו מספר משלחות אירופיות, חברי מועדון משתמשי SPIKE, וקדמה לה הדרכה קצרה של צוות מצבא אסטוניה על הפעלת הנשק.

בספטמבר 2019 חתם משרד ההגנה האסטוני על הסכם מסגרת בשווי 40 מיליון יורו עם Eurospike לאספקת טילי SPIKE LR ATGM, משגרים ותחזוקה והדרכה נלווים. אסטוניה היא אחת מבין 35 מדינות המשתמשים בטיל SPIKE, ואחת מבין 19 משתמשות באיחוד האירופי ובנאט"ו. למעלה מ-33,000 טילי ספייק סופקו עד היום ברחבי העולם, כאשר למעלה מ-5,500 טילי ספייק נורו הן באימונים והן בקרב.
 

אולי יעניין אותך גם