גרמניה וצרפת משקיעות בפיתוח דור חדש של כלי רכב קרביים

שתי המדינות מתעתדות להוציא 200 מיליון יורו כדי לאפשר לחברות נקסטר, KMW וריינמנטאל להתחיל בשלב בניית בדוגמאות הראשונות לכלי הרכב הקרביים
 

By Rama - Own work, CC BY-SA 2.0 fr, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=951719

האתר הצרפתי forcesoperations-blog מדווח כי גרמניה וצרפת מתכננות להוציא בשנת 2021 כ-200 מיליון יורו על תכנית Main Ground Combat System לפיתוח דור חדש של כלי רכב קרביים. כספים אלה יאפשרו לשלושת הקבלנים הראשיים, נקסטר בצד הצרפתי ו-KMW וריינמטאל בצד הגרמני, להתחיל את שלב בניית הדוגמאות הראשונות לכלי הרכב הקרביים העתידיים.

בין השנים 2021 ל-2025, הדוגמאות הטכנולוגיות הראשיות הראשונות (MTD) יתורגמו לפתרונות טכנולוגיים את הפונקציות המשולבות במערכת הרבת-פלטפרומות. עד לשנת 2028 יתוכנן האב-טיפוס, ובהנחה שלוח הזמנים לא יתארך, האספקה הראשונה צפויה בסביבות שנת 2035.

האתר Defense-blog מציין כי תכנית ה-MGCS היא בראש-ובראשונה קבוצת רכבים הדומה למשפחת כלי הרכב הקרביים של ארמטה הרוסית. קבוצה זה עשויה לכלול כלי רכב יבשתיים מאוישים ובלתי מאוישים  וכן כטב"מים. במסגרת תכנית MGCS יפותח טנק המערכה הראשי של הדור הבא שיחליף את טנקי Leopard-2 ו-Leclerc בעתיד הקרוב.

הטנק הגרמני Leopard-2 והטנק הצרפתי Leclerc תוכננו ופותחו בשנות ה-70 וה-80 ושודרגו משמעותית מאז. בשנת 2012, צרפת וגרמניה החליטו לפתוח ביוזמה משותפת שעשויה להוביל לתוכנית משותפת לתכנון ופיתוח מערכת לחימה יבשתית ראשית חדשה (MGCS) במטרה להחליף את הטנקים שלהן. שווי התוכנית הכללית של הרכב הקרבי האירופי מהדור הבא נאמד בכ-1.5 מיליארד אירו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית