סינגפור רוצה לאמת זיהוי אזרחים באמצעות זיהוי פנים 

היוזמה תאפשר לאזרח לצרוך שירותי ממשלה, פיננסים ועוד בהתבסס רק על תווי פניו. ארגוני פרטיות חוששים

bigstock

סינגפור תהפוך למדינה הראשונה בעולם שמשתמשת באימות פנים בתכנית הזהות הלאומית שלה. תומכי הפרטיות נבהלים ממה שלדבריהם היא "מערכת פולשנית חשופה לפגיעה".

מהשנה הבאה מיליוני אנשים החיים במדינה יוכלו לגשת לסוכנויות ממשלתיות, שירותי בנקאות ושירותים אחרים באמצעות סריקת פנים מהירה. הבדיקה הביומטרית הזו תסיר את הצורך לזכור סיסמה או דונגל אבטחה בעת ביצוע משימות יומיומיות רבות

"אנו רוצים להיות חדשניים ביישום טכנולוגיה לטובת אזרחינו ועסקינו", אמר Kwok Quek Sin, שעובד על זיהוי דיגיטלי בסוכנות הטכנולוגיה של סינגפור GovTech, ל- AFP.

ההשקה של סינגפור היא אחת השאפתניות ביותר עד כה, והראשונה שצירפה אימות פנים למאגר זיהוי לאומי. הטכנולוגיה מצלמת סדרת תמונות של פניו של אדם באורות שונים. תמונות אלו מותאמות לנתונים אחרים שכבר זמינים לממשלה, כגון תעודות זהות לאומיות, דרכונים וכרטיסי תעסוקה

אמצעי הגנה מבטיחים שהתהליך מאובטח, אמר Lee Sea Lin מחברת הייעוץ הדיגיטלי Toppan Ecquaria, שעובדת עם GovTech ליישום הטכנולוגיה. "אנחנו רוצים להיות בטוחים שהאדם שמאחורי המכשיר הוא אדם אמיתי ... ושזה לא תמונה או סרטון," אמר לי. הטכנולוגיה משולבת בתכנית הזהות הדיגיטלית במדינה ונבחנת כעת בכמה משרדי ממשלה, כולל רשות המסים וקרנות פנסיה. חברות פרטיות יכולות להירשם ליוזמה, והבנק הגדול ביותר בסינגפור DBS הוא חלק מהיוזמה.

רשויות סינגפור מואשמות לעתים קרובות בכך שהן מסרסות מבקרי ממשל ונוקטות קו קשה בנוגע לחילוקי דעות, ופעילים מודאגים מאופן השימוש בטכנולוגיית סריקת הפנים. "אין מגבלות ברורות ומפורשות על כוח השלטון בכל מה שקשור לדברים כמו מעקב ואיסוף נתונים", אמרה קירסטן האן, עיתונאית עצמאית. "האם נגלה יום אחד שהנתונים הללו נמצאים בידי המשטרה או בידי סוכנות אחרת שלא נתנו להם הסכמה ספציפית?

העומדים מאחורי התוכנית הסינגפורית מדגישים כי אימות פנים שונה מזיהוי פנים מכיוון שהוא דורש הסכמת משתמש, אך תומכי הפרטיות נותרים ספקנים. "הטכנולוגיה עדיין רחוקה מלהיות מוכחת", אמר קצין המחקר בארגון Privacy International ל- AFP

לדבריו, מערכות כמו זו שתוכננה בסינגפור מותירה "הזדמנויות לניצול", כגון שימוש בנתונים למעקב אחר פרופיל אנשים. בתכנית מתעקשים כי לא ישותפו נתונים עם צדדים שלישיים ולמשתמשים ישארו אפשרויות אחרות, כגון סיסמאות אישיות, על מנת לגשת לשירותים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית