סאאב תספק משגרי נ"ט קרל-גוסטב לצבא ארה"ב

שווי החוזה הנו 87 מיליון דולר לזמן בלתי מוגבל ולכמות בלתי מוגבלת של M3E1, עם הזמנה ראשונית בשווי 9.2 מיליון דולר לאספקה בשנת 2021

סאאב תספק משגרי נ"ט קרל-גוסטב לצבא ארה"ב

משגר קרל-גוסטב M3E1. צילום: מתוך ויקימדיה

חברת סאאב השבדית הודיעה כי חתמה על חוזה מסגרת רב-שנתי עם צבא ארה"ב לאספקת הגרסה האחרונה של משגרי קרל-גוסטב ניידים רב-משימתיים המשוגרים מהכתף שווי החוזה הוא 87 מיליון דולר לזמן בלתי מוגבל ולכמות בלתי מוגבלת, עם הזמנה ראשונית בשווי 9.2 מיליון דולר לאספקה בשנת 2021. המשגרים – המכונים M3E1 בארה״ב ו-M4 ברחבי העולם – יופעלו על ידי צבא ארה"ב, חיל הנחתים ופיקוד המבצעים המיוחדים.

"משגר הסאאב M3E1 מותאם במיוחד לענות על הצרכים של הלוחמים של ימינו. משגר קל-משקל יעיל ללא רתע מבטיח מוכנות בשדה הקרב המודרני עם יכולות רב-משימתיות, באמצעות מגוון רחב של חימושים הכוללים חימוש כנגד אש עורפית, נגד מבנים ונגד שריון", אמר אריק סמית', נשיא ומנכ"ל סאאב בארה"ב.

לדברי החברה, משגר הקרל-גוסטב נמצא בשימוש בארה"ב מאז שנת 2013. בשנת 2018 הודיע ​​צבא ארה"ב כי ירכוש את הגרסה האחרונה של המערכת. הגרסה החדשה, במשקל 6.7 ק"ג,  קלה ב-28 אחוזים מקודמתה, ה-M3. בשנת 2019 חתם צבא ארה"ב על הסכם מסגרת לאספקת תחמושת למשגרי קרל-גוסטב.

אולי יעניין אותך גם