בואינג תפתח מערכות לוויין 'הדור-הבא' עבור כוח החלל של ממשלת ארצות הברית

השלב הראשוני בתכנית ה-ESS כולל בניית אב טיפוס לווייני ופיתוח ארכיטקטורה

bigstock

בואינג קיבלה אחד מתוך שלושה חוזי פיתוח, לטובת בניית אב-טיפוס לווייני ולפיתוח ארכיטקטורת מערכת תקשורת לוויינית חדשה, מאובטחת וגמישה, כחלק מתכנית ה-ESS (Evolved Strategic SATCOM) של כוח החלל של ארצות הברית. מערכת ה-ESS תהיה מערכת תקשורת לוויינית צבאית (MILASTCOM), והיא מהווה מרכיב חשוב והכרחי באסטרטגיה של כוח החלל של ארצות הברית.

שווי חוזה הפיתוח הראשוני של ה-ESS מוערך בכ-298 מיליון דולר. החוזים של מערכת ה-ESS המלאה צפויים להיות מוענקים במהלך שנת 2025. טרוי דוסון, סגן נשיא מערכות הלוויין הממשלתיות בבואינג, אמר: "עבדנו בשיתוף פעולה הדוק עם כוח החלל על-מנת להגדיר תכנית אשר נענית לצרכי האומה. על-ידי מינוף המומחיות שלנו בתחומי ההנדסה הדיגיטלית והטכנולוגיות, בשילוב עם סינרגיות בין המערכות הממשלתיות והמסחריות שלנו, יש לנו יכולת ייחודית לספק את הפתרונות הדרושים לטיפול באיומים המתפתחים".

תמיכתה של בואינג במשימת ה-SATCOM של ממשלת ארצות הברית משתרעת על פני שישה עשורים, ומאז כוללת תכניות המתפרשות על תחומי האוויר, היבשה והחלל. תכניות ה-MILSATCOM המאובטחות של החברה כוללות עומסי תדר בתדירות גבוהה במיוחד, כמו כן את קונסטלציית ה-WGS (Wideband Global SATCOM system), את שירותי המיגון הטקטי ואת תכנית ה-SATCOM, אשר מספקים תקשורת שרידה, בטוחה ועמידה עבור צבא ארצות הברית ובעלי בריתו.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית