התאונה הקטלנית בגיבוש הצנחנים: כתב אישום נגד הנהג

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית משפט השלום לתעבורה באשדוד כתב אישום נגד נהג אוטובוס, אברהים אבו כף, בגין גרימת מוות ברשלנות של רון עובד ז''ל, בן 18 במותו, במהלך גיבוש צנחנים במחנה "איתן" ליד קרית גת

רון עובד ז״ל. צילום: באדיבות המשפחה

על פי כתב האישום, התקיים במתחם הגיבושים במחנה "איתן", גיבוש למועמדים לשירות ביטחון בחטיבת הצנחנים. הנאשם, אברהים אבו כף, הסיע את המועמדים מתחנת הרכבת בלהבים למתחם הגיבושים, החנה את האוטובוס סמוך לאוהלים בהם שהו הצעירים שהשתתפו בגיבוש ויצא מהאוטובוס, כשהוא משאיר אותו מונע ומבלי שהפעיל מערכת בלימה. האוטובוס החל להידרדר ורמס אוהל בו שהו הצעירים. אחרים שהיו מחוץ לאוהל ושהבחינו באוטובוס שצובר תאוצה ומתדרדר לעבר האוהל, צעקו להיזהר ולברוח מהאוהל וחלקם הספיקו להימלט. כתוצאה מהתאונה, עובד ז״ל וחמישה צעירים נוספים נלכדו תחת גלגלי האוטובוס במתחם האוהל.

הידרדרותו של האוטובוס הופסקה רק לאחר שאחד הצעירים, אשר שהה באוהל בזמן התאונה, ונמלט ממנו למשמע צעקות האזהרה, נכנס לתוך האוטובוס, התיישב בכיסא הנהג, לחץ על דוושת הבלם עם רגלו ומשך עם ידו את בלם היד עד לעצירתו המלאה של האוטובוס.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית, נהיגה ברשלנות וגרימת תאונה עם חבלה של ממש והשארת רכב בלי השגחה. הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לשלול את רשיון הנהיגה של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית