זעזוע בשוק הסימולטורים: חברת Quantadyn מואשמת בשוחד לקידום עסקאות 

"כשקבלני ממשלה משלמים שוחד לפקידים כדי להשיג חוזים, הם מונעים גם מהצבא שלנו וגם ממשלמי המסים האמריקאים לקבל מוצרים במחיר סביר", מסבירים במשרד המשפטים האמריקני

חברת Quantadyn האמריקנית מואשמת במתן שוחד לקידום עסקאות ונקנסה ב37 מליוני דולרים. כך לפי פרסום של משרד המשפטים האמריקאי. "משרד המשפטים הודיע כי תאגיד QuantaDyn, שבסיסו באשברן, וירג'יניה, הסכים לפתור תביעות אזרחיות הנובעות מהאשמות כי הוא עוסק במתן שוחד להפניית חוזים ממשלתיים להכשרת סימולטורים לחברה, במסגרת הסדר רחב יותר הכולל טיעון אישום מצד החברה", נכתב בפרסום. 

"כחלק מהסדר הטיעון, QuantaDyn הסכים לשלם 37,757,713.91 דולרים, אשר גם יפתרו את האחריות של החברה לתביעות אזרחיות בהקשר לפרשה. ויליאם דאן, בעל הרוב המניות, הנשיא ומנכ"ל QuantaDyn, שילם בנפרד 500,000 דולרים בכדי לפתור את אחריותו האישית בחוק תביעות False Claims Act." 

"כשקבלני ממשלה משלמים שוחד לפקידים כדי להשיג חוזים, הם מונעים גם מהצבא שלנו וגם ממשלמי המסים האמריקאים לקבל מוצרים שנרכשים בצורה הוגנת ואובייקטיבית ובמחיר סביר", אמר ממלא מקום היועץ המשפטי לממשלה, ג'פרי בוסרט קלארק. "ההסדר של היום מדגים את מחויבותנו המתמשכת להגן על שלמות תהליך הרכש הממשלתי ולהבטיח כי אינו נגוע בהונאה ושחיתות."

QuantaDyn, שנוסדה בשנת 2000, הינה חברת הנדסת תוכנה פרטית המתמחה בפיתוח מערכות הדמיית אימונים עבור סוכנויות משרד הביטחון, כולל חיל האוויר והמשמר הלאומי האווירי, הן כקבלן ראשי והן כקבלן משנה. 

ההסדר האזרחי שהוכרז, התבסס על טענות לפיהן QuantaDyn, בתקופת פרק הזמן בו דאן היה נשיא, עסקה במתן שוחד להפניית מתן חוזים ממשלתיים בתחום הסימולטורים לקוונטאדין. הממשל טען כי בעוד שדן היה נשיא QuantaDyn, החברה יצרה שותפות מושחתת עם קבלן בחיל האוויר שסיפק מידע רכש רגיש לקוונטאדין במהלך השלבים לפני ואחרי הזכייה בחוזה תמורת שוחד. 

על פי הסדר הטיעון, QuantaDyn הסכימה להודות באשמת קשירת קשר לביצוע הונאה, לרצות תקופה על תנאי למשך חמש שנים ולנקוט בצעדים מתקנים מסוימים, ולשלם סכום של 37,757,713.91 דולר, עונש פלילי של 6,300,000 דולר וחילוט של 7,099,863.77 דולר. 

הערה: מדובר בחברה מוכרת מאד בתחום הסימולטורים שעבדה, בין היתר, גם עם חברות ישראליות בפרויקטים שונים בעולם. 

אולי יעניין אותך גם