סיטאדל משיקה פתרון כספת בענן  

"הפתרון אותו אנחנו מציעים מאפשר גישה למסמכים בכל עת, מכל מקום, ללא תלות ברשת הארגונית", אומרים בחברה

סיטאדל משיקה פתרון כספת בענן  

מוטי קארו. מנכ"ל ומייסד חברת סיטאדל. צילום: סיטאדל

חברת הסייבר סיטאדל משיקה פתרון כספת בענן כשירות (VaaS – Vault as a service). בחברה מסבירים כי מטרת השירות היא להוות מקום אחסון ברמת אבטחה גבוהה, אשר נמצא מחוץ לרשת הארגון, בו ניתן לאחסן מסמכים רגישים כדוגמת תוכניות התאוששות, מסמכי דירקטוריון מסווגים ועוד.

במסגרת חטיבת השירותים המנוהלים של החברה בה מסופק מגוון רחב של שירותים למאות לקוחות בישראל ומחוץ לה, סיטאדל ערה לצרכי השוק המשתנים. "אנחנו מזהים בשוק צורך בפתרון כספת חוץ ארגוני", אומרים בחברה. "בתקופה האחרונה אנו מלווים מספר אירועי סייבר בארץ. חלקם ידועים וחלקם לא. אירועים אלו הציפו את הצורך בשוק הישראלי לפתרון גיבוי מסמכים כאשר רשת הארגון אינה זמינה.

"הפתרון אותו אנחנו מציעים מאפשר גישה למסמכים בכל עת, מכל מקום, ללא תלות ברשת הארגונית, יכולת לשלוח מיילים מוצפנים ישירות מתוך התיבה האישית ללא צורך באינטגרציה או תחזוקה. התשלום הוא בגין השימוש החודשי בשירות. הפתרון תואם רגולציות בתחומי הפיננסיים ואחרים, וכן פונקציות אבטחה כולל חיבור ל-SIEM הארגוני , 2FA ועוד."  

ההשקה של המוצר מתרחשת כאשר ברקע מתנהל מירוץ לפתרון חלופי לכספות של CyberArk. מוצר הכספות של CyberArk צפוי להגיע לEOL באמצע 2021 ושתי שחקניות כבר חורשות את השוק הישראלי במטרה לספק חלופה - Accellion ו-GoAnywhere. למרות זאת, טוענים בסיטאדל שהכוונה אינה להוות תחליף ישיר לחברות מתחום הכספות אלא לתת מענה בעל ערך מוסף ללקוח.

"המוצר שלנו מתבסס על הפתרון של  Accellion שעל פי כל הבדיקות שביצענו נותן את המענה המוביל. אנחנו מספקים כספת כשירות ענן. הלקוח מקבל שם וסיסמא, מתחבר, ומתחיל לשמור מסמכים. אין צורך בתחזוקה, רכש חומרה וכו'. מודל התמחור הינו לפי משתמשים כך שהוא מתאים גם לעסקים קטנים שיכולים לרכוש משתמש אחד, ועד עסקים גדולים שיכולים לרכוש מאות משתמשים", אומרים בחברה.  

מה ההבדל מול שני הפתרונות האחרים? ובכן, בחברה מסבירים כי אם לקוח רוכש פתרון On Prem,  הוא משלם יותר בגלל הצורך בתחזוקה עצמית. בפתרון כשירות, משלמים רק על השימוש. כמו כן הפתרון נותן מענה כאמור לגישה אקסטרנית לארגון, בזמינות של 24/7 מכל מקום וללא תלות ברשת הארגונית. "ממשק הניהול של השירות כולל תיעוד מלא של מי ניגש לחומרים ומתי ניגשו. לנו, כמפעילי השירות, אין גישה למסמכי הלקוח. מדובר בפתרון ברמת האבטחה הגבוהה ביותר לחומרים מסווגים."

אולי יעניין אותך גם