חמישה על קו הזינוק לתפקיד מנכ״ל תע"א

מכרז למנכ"לות תעשייה אווירית נסגר: אלה המועמדים במכרז לתפקיד הבכיר

חמישה על קו הזינוק לתפקיד מנכ״ל תע"א

bigstock

על קו הזינוק: נסגר המכרז לתפקיד מנכ״ל התעשייה האווירית במקום האלוף במילואים נמרוד שפר, שהתפטר, ולמירוץ התייצבו, ככל שידוע לישראל דיפנס, שני מועמדים חיצוניים ושלושה מועמדים מהצמרת הנוכחית של החברה. המכרז מנוהל עבור התעשייה האווירית על ידי חברה חיצונית, שתבחן את נתוני המועמדים ותגיש את המלצותיה בהתאם. 

בין המועמדים לתפקיד  נמצא האלוף במילואים חגי טופולנסקי, שהיה בכיר בחיל האוויר וראש אגף כוח האדם בצה״ל. טופולנסקי הוביל את תחום המל״טים באלביט מערכות בשנים האחרונות ועזיבתו את החברה  הייתה מתוכננת, עוד לפני שהגיש מועמדות לתפקיד מנכ״ל תע״א. הוא נחשב קרוב למנכ״ל משרד הביטחון, אלוף אמיר אשל, לשעבר מפקד חיל האוויר.

מועמד חיצוני נוסף הוא המנכ״ל לשעבר של משרד האוצר, שי באב״ד. המועמדים מתוך התעשייה האווירית הם המשנה למנכ״ל אייל יוניאן, הסמנכ״ל, בועז לוי, ומנכ״ל אלתא, יואב תורג׳מן. האלוף במילואים עוזי מוסקוביץ, לשעבר בכיר בתעשייה האווירית, החליט לא להגיש מועמדות, ולישראל דיפנס לא ידוע על מועמדים נוספים שאולי הצטרפו למירוץ ברגע האחרון לפני סגירת המכרז.

מבין החמישה שמתמודדים בוודאות, מסתמן יתרון קל ליוניאן, שמוביל ביחד עם היו״ר הראל לוקר, את מהלך ההפרטה ואת השינוי המבני התעשייה האווירית, ולחגי טופולנסקי, אבל גם לוי ותורג׳מן נהנים מתומכים בתעשייה האווירית. תהליך הבחירה צפוי להימשך מספר שבועות.

 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל