שת"פ פולני-צ'כי לייצור רכבי שטח קלים לצבא הפולני

הרכב מיועד להיות פלטפורמת הבסיס למגוון רחב של גרסאות מיוחדות כאשר התפקיד העיקרי הראשון הצפוי שלו הוא רכב פיקוד ברמת סוללה/מחלקה של משגרי רקטות מדגם LANGUSTA ושל תותחי הוביצר בהנעה עצמית מסוג KRYL

Photo: HSW

האתר monch.com מדווח כי חברת HSW מקבוצת פולסקה גרופה זברג'ניובה (PGZ), חתמה על הסכם עם חברת טאטרה אקספורט הצ'כית לתכנון ופיתוח רכב 4x4 קל. ההסכם, שנחתם במסגרת תערוכת MSPO 2020  שנערכת בימים אלו בפולין, מאפשר ייצור מקומי בפולין כאשר HSW תשמש כמובילת הפרויקט.

חברת HSW מציינת כי הרכב יוצע לצבא הפולני בכמה מכרזים וכי הוא מיועד להיות פלטפורמת הבסיס למגוון רחב של גרסאות מיוחדות. התפקיד העיקרי הראשון הצפוי שלו הוא רכב פיקוד ברמת סוללה/מחלקה של משגרי רקטות מדגם LANGUSTA ושל תותחי הוביצר בהנעה עצמית מסוג KRYL. החברות הודיעו כי אב-הטיפוס יוצג לראשונה בפומבי בתערוכת MSPO 2021 וכי ניתן יהיה להציע את הרכב לצדדים שלישיים.

שתי החברות משתפות פעולה גם בתכנית PEGAZ של פולין, שמטרתה לרכוש כלי רכב רב-משימתיים עבור הכוחות המיוחדים של צבא פולין. HSW אף הודיעה כי היא צופה לחתום על הסכם עם BAE Systems בעתיד הקרוב. כך יתאפשר ל-HSW להציע את תותחי הוביצר 155 מ"מ בהנעה עצמית שלה (KRAB) ללקוחות זרים. BAE Systems מספקת ל-HSW את צריח ה-KRAB והיא תכלול מעתה את החברה הפולנית בשרשרת האספקה ​​העולמית שלה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית