הושלמה אספקת כטב"מי הרמס 900 והרמס 450 לחיל האוויר הפיליפיני

העסקה בשווי של כ-175 מיליון דולרים כוללת שלוש מערכות הרמס 900 ומערכת אחת של הרמס 450

האתר הפיליפיני MaxDefense מדווח בהתבסס על מקורות צבאיים ותעשייתיים כי הושלמה אספקת תשעה כטב"מי הרמס 900 וארבעה כטב"מי הרמס 450 תוצרת אלביט מערכות לחיל האוויר הפיליפיני (PAF). העסקה בשווי של כ-175 מיליון דולרים כוללת שלוש מערכות הרמס 900 ומערכת אחת של הרמס 450, כשכל מערכת כוללת שלושה מל"טים, מערכת בקרת קרקע וציוד תמיכה, וכן מל"ט הרמס 450 משומש שנכלל על ידי אלביט מערכות כחלק מהעסקה, סה"כ 13 כטב"מים.

על פי המקורות של MaxDefense, המשלוח האחרון של הרמס 900 הגיע לפיליפינים באוגוסט 2020, אם כי החוזה של אלביט מערכות עם משרד ההגנה הלאומי הפיליפיני (DND) טרם הושלם מכיוון שאלביט תצטרך להשלים את כל הדרישות האחרות כולל הקמת מתקני קרקע, הדרכה, תמיכה לוגיסטית וחלפים.

האתר מציין כי לאחר הפעלתם, ניתן להשתמש בכטב"מי הרמס 900 והרמס 450 למספר משימות מעקב, כולל מעקב אחר מחבלים באזורי ג'ונגל ואזורים עירוניים, מעקב בשדה הקרב ומעקב בזמן אמתומעקב ימי בים הפיליפיני המערבי, בגבול הימי הצפוני עם טייוואן, יפן ותעלת באשי ובגבול הדרומי המשולש עם אינדונזיה ומלזיה.

מלבד מעקב, ניתן לפרוס את צי כטב"מי הרמס 900 של חיל האוויר הפיליפיני גם לצרכי  חיפוש והצלה ימיים. הכטב"מים יכולים להיות שימושיים בסיוע לספינות במצוקה בים הפתוח, או אפילו בתוך המים הטריטוריאליים והארכיפלגיים בפיליפינים. הכטב"מים גם  יכולים לכסות על היעדר כמות מספקת מטוסי סיור ימיים מאוישים, אם כי יש משימות מסוימות שמטוס סיור ימי מאויש מסוגלים לעשות שאותם כטב"מים לא יוכלו לבצע, כדוגמת לוחמה נגד צוללות והעברת תחמושת. 

הכטב"מים יופעלו על ידי להק הסיור האווירי מס' 303 של כנף המודיעין והביטחון האווירי מס' 300. להק 303 חילק את פריסתם של הכטב"מים החדשים הללו לבסיסים שונים ברחבי המדינה, וההכשרה נערכה בבסיס גדוד האוויריה של הצבא הפיליפיני בפורט מגססיי. מיקום הבסיסים שבהם יופעלו הכטב"מים ההינו חסוי, אם כי יש לזכור כי תצפיות על הרמס 900 והרמס 450 אושרו בכמה מקומות בפיליפינים.

הפעלה ממבצעית מלאה של מערת אחת של הרמס 900 ומערכת אחת של הרמס 450 צפויה באמצע שנת 2021, בעוד ששתי מערכות נוספות של הרמס 900 יגיעו להפעלה מבצעית חלקית רק ברבעון השני של שנת 2021.

 

אולי יעניין אותך גם