יונדאי חושפת טנק חדש K2PL המיועד לצבא פולין

בינואר 2020 הודיע ​​אתר העיתון "קוריאה טיימס" כי חברת יונדאי רותם עומדת לחתום על הסכם עם ממשלת פולין לפיתוח וייצור 800 טנקי מערכה עיקריים של Black Panther K2
 

By Simta - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=29408338

האתר Armyrecognition.com מדווח כי החברה הדרום-קוריאנית יונדאי רותם (Hyundai Rotem) חשפה בתערוכת  MSPO 2020  שנערכת בימים אלו בפולין, דגם מוקטן של טנק המערכה העיקרי K2PL, גרסה דרום קוריאנית של Black Panther K2 המותאם לצבא הפולני. בינואר 2020 הודיע ​​אתר העיתון "קוריאה טיימס" כי חברת יונדאי רותם עומדת לחתום על הסכם עם ממשלת פולין לפיתוח וייצור 800 טנקי מערכה עיקריים של Black Panther K2.

Black Panther K2 הוא הדור האחרון של טנק המערכה העיקרי שפותח על ידי חברת יונדאי רותם עבור הכוחות המזוינים הקוריאניים. ה-K2 הוצג לראשונה לציבור במהלך תערוכת ADEX בשדה בסיאול באוקטובר 2009, הייצור ההמוני של הטנק החל בשנת 2013 והטנקים הראשונים של K2 נכנסו לשירות בצבא דרום קוריאה בשנת 2014.

החימוש העיקרי של K2 מורכב מתותח 120 מ"מ  L55 מתוצרת חברת ריימנטאל הגרמנית המיוצר ברישיון בדרום קוריאה. התותח מצויד במזין אוטומטי עם 16 פגזים מוכנים לירי ו-24 פגזים מאוחסנים בגוף הטנק. בנוסף, הטנק נושא עליו מקלע קואקסיאלי אחד בקליבר7.62 מ"מ המותקן בצד שמאל של הצריח ומקלע כבד K-6 בקליבר 12.7 מ"מ המותקן בחלק העליון של הצריח. מבנה הטנק הוא קונבנציונאלי, עם תא הנהג מלפנים, תא הלחימה במרכז, והמנוע ותיבת ההילוכים מאחור. השריון על ה-Black Panther מורכב מסוג לא ידוע של שריון מרוכב ומערכת הגנה אקטיבית המשתמשת בחסמי פיצוץ ריאקטיביים. ל-K2 צוות של שלושה עם נהג במרכז הקדמי של הטנק ומפקד ותותחן בצריח.

על פי הניתוח של Armyrecognition.com, העיצוב של טנק ה-K2PL כולל חבילת שריון חדשה המותקנת סביב הצריח, כמו גם בצידי הגוף. גג הצריח מצויד בעמדת נשק המופעלת מרחוק החמושה במקלע 12.7 מ"מ. נראה שהחימוש העיקרי זהה. כדי להגביר את ההגנה על הטנק מפני איומי RPG צידו האחורי של הטנק מצויד בשריון כלובי תיל. גג הצריח מצויד גם במערכת הגנה אקטיבית המיועדת להתמודד עם טילים מונחים נגד טנקים (ATGM), אך לא עם תחמושת הנורית מטנקים במהירות גבוהה, כדוגמת פגזי נפץ גבוה (HE) או אנרגיה קינטית (KE).

טנק ה-K2PL מופעל על ידי מנוע דיזל בן 1,500 כ"ס יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית עם חמישה הילוכים קדימה ושלושה הילוכים לאחור. המתלה של ה-K2PL מורכב משבעה גלגלי כביש במקום שישה על טנק K2 המקורי. הטנק יכול לנוע במהירות מרבית של 70 קמ"ש עם טווח שיוט מרבי של 450 ק"מ.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית