גרסה אמפיבית חדשה לרכב המשוריין הקל הרוסי ״סטרלה״

השימוש בטכנולוגיות חדשות ומבנה מודולרי הופך את רכבי משפחת סטרלה לזולים מסוגם ברוסיה, תוך שהם שומרים על אותה רמת הגנה, יכולת תמרון, יכולות עבירות בתנאי שטח שונים כמו הרכבים הכבדים יותר

צילום: אתר VPK

האתר Janes.com מדווח כי החברה התעשייתית הצבאית הרוסית (VPK) חשפה גרסה אמפיבית של הרכב המשוריין הקל 4×4 Strela בתערוכת Army-2020 שנערכה בסוף חודש אוגוסט ליד מוסקבה.

מנכ"ל VPK, אלכסנדר קרסוביצקי, אמר לאתר כי לרוסיה אין במלאי כלי רכב אמפיביים מסוג זה. לדבריו, VPK בנתה את שתי הסטראלות הראשונות - רכב השירות והפלטפורמה האמפיבית - במסגרת תוכנית במימון עצמי, לאחר שחתמה על חוזה לפיתוח כלי רכב בסיסיים ממשפחת סטרלה, פלטפורמה אמפיבית, רכבים לנשיאת משקלים נמוכים ובאגים. "כל המשפחה תורכב מארבעה סוגי כלי רכב, כולל שתי מערכות חדשות: באגי אמפיבי רב-תכליתי לחיילים מוטסים ורכב פיקוד ושליטה", אמר קרסוביצקי.

האתר מציין כי השימוש בטכנולוגיות חדשות ומבנה מודולרי הופך את רכבי משפחת סטרלה לזולים מסוגם ברוסיה, תוך שהם שומרים על אותה רמת הגנה, יכולת תמרון, יכולות עבירות בתנאי שטח שונים כמו הרכבים הכבדים יותר, Tigr ו-Atlet.

השלדה של הסטרלה זהה בחלקה לרכבי VPK אחרים. לדוגמא, הדלתות המשוריינות והחלונות המוגנים ניתנים להחלפה עם רכבי Ural ו-Atlet של החברה. אורך הסטרלה האמפיבית הוא 4.7 מטרים, רוחבה 2.2 מטרים, גובהה 2.1 מטרים ומשקלה 4.9 טון. קיבולת המטען היא 800 ק"ג. המערכת מונעת על ידי מנוע דיזל 2.8 ליטר / 200 כ"ס, המייצר מהירות דרך מקסימלית של 120 קמ"ש, מהירות תנועה במים מרבית של 7 קמ"ש וטווח של 1,000 ק"מ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית