גנץ: "אמברגו הנשק על איראן הוא יעד ראשון במעלה"

עוד אמר שר הביטחון, בני גנץ, בפני ועדת חוץ וביטחון:  "צריך לאפשר את מימוש תר"ש תנופה"

 

גנץ: "אמברגו הנשק על איראן הוא יעד ראשון במעלה"

צילום סטילס: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
 

"אנחנו חייבים לפעול ביחד עם מדינות העולם בכדי לפגוע באיראן ולהשפיע על מה שקורה מאיראן. איראן ממשיכה לחתור לגרעין. יש לה שלוחים במדינות רבות בעולם ובאזור. אסור לנו להתעלם מהסכנה הזו. המשך הלחץ על איראן ופעולה נחושה שלנו להמשך האמברגו עליה הוא יעד ראשון במעלה. איראן מעוניינת לפתוח סניף טרור בסוריה ועלינו למנוע זאת. אנחנו פועלים מול ההתבססות האיראנית בסוריה ובמקומות נוספים באזור בכל מיני שיטות.

"יש לנו יריבים מרים ונחושים באזור- כך הם ארגוני הטרור ובראשם חיזבאללה ונסראללה. בעוד שנסראללה הוא האויב הגדול שלנו מצפון, הוא הבעיה הגדולה ביותר של לבנון בלבנון. אנחנו רואים איזה אסון קרה בלבנון. מדינת ישראל הציעה עזרה וסיוע. חישבו מה יקרה אם זה ישוכפל מנשק איראני בכפרים הלבנונים. 

"בלבנון יש חדר אורחים וחדר טילים באותו הבית. וכשהטיל הזה יתפוצץ, חדר האורחים לא ישאר שלם והחברה האזרחית בלבנון תשלם מחירים קשים. כמערכת ביטחונית - אנחנו פועלים מול אויבים שמחזיקים אמל"ח ופועלים בתוך סביבה אזרחית. אם לנו לא תהיה ברירה אלא להילחם, זה עשוי להיות בעל משמעות קשה.

כשאנחנו מסתכלים דרומה - יש לנו אפס אינטרסים בעזה זולת שקט מוחלט והשבת הבנים. אנחנו נשמח לראות את עזה פורחת, אני אשמח לראות גם פועלים יוצאים מרצועת עזה. זה יכול לקרות בתנאי אחד- שהבנים ישובו הביתה. כשנראה את זה קורה נוכל לפתח את רצועת עזה.

"צריך לאפשר לו את מימוש תר"ש תנופה, אותה אישרתי אחרי שעות ארוכות של ישיבות. אני מקווה שהיציבות הפוליטית תאפשר לנו להביא זאת לקבינט בהיקף ובתקציב שנוכל לאפשר זאת. צה"ל ערוך במדרגות למימוש התר"ש. אי אישור של תר"ש לצה"ל זה חוסר יעילות נפשע. 

"ברגע שיש תקציב יציב, המערכת מסוגלת להיות יעילה בתפקוד שלה. היא מסוגלת למצות את המשאבים בצורה טובה בתוך עצמה ועם התעשיות הביטחוניות. ראיתי מערכות לחימה מתקדמות ביותר ויכולות טכנולוגיות והדבר הכי חשוב שמצאתי הוא רמה אנושית בתוך המערכת. לא משנה כמה כסף יהיה ואיזה תר"ש יהיה. אם יהיה לצה"ל חומר אנושי טוב הוא ידע לבצע כל משימה.

"צריך להסתכל על המשרתים בצה"ל והמציאות בחברה הישראלית בעיניים פקוחות. האופן שבו שירתנו את צה"ל ב-70 שנה האחרונות היה נכון ואינו מתאים לשנים קדימה. בפועל מקרב האוכלוסייה הישראלית יש בערך מחצית משרתים. הדבר הזה איננו קביל עוד, ואנחנו חייבים ללכת ברפורמה מקיפה עם שלושה דברים. 

"טיפול בקיצור השירות שיאפשר לטפל בבור שיש לצה"ל, בחוק הגיוס כפי שמתחייב לפי בג"ץ והחשוב ביותר, לרפורמה משירות צבאי לשירות העם והמדינה. צה"ל היה ויישאר חשוב ביותר, בצידו צריך שירות ביטחוני נוסף של מוסדות חירום כמו כיבוי אש, משטרה, ומוסדות סיוע קהילתי.  

"הקמתי צוות מקצועי שפועל בעניין, ונמשיך לפתח את זה ברמה המקצועית ברמה הביטחונית. אני מקווה שנעביר את חוק הגיוס כפי שהסכמנו עליו עם השותפים הקואליציוניים. אם לא תהיה כנסת ולא תהיה ממשלה לא יהיה גם חוק גיוס. חבל לפספס את ההזדמנות שלפנינו.

"אתמול החלה לפעול מפקדת הקורונה, היא תלך ותצבור את הכוח בשבועות הקרובים. שמנו מבנה ארגוני, מפקד מוכשר ואנחנו ממשיכים לעשות מאמצים בערים אדומות וכתומות ובכל מקום שנצטרך. ביקרתי אתמול בחברת מיי הריטג' שנענתה לדרישת משרד הבריאות, אני רואה את הקשר בין מנהל הרכש ופתחנו מכרזים בכל הארץ, כדי שנוכל לסייע בהתמודדות עם התקופה הזו."

אולי יעניין אותך גם