השפעה ברשת בישראל: דמויות פיקטיביות בפייסבוק 

פרסום של אתר "העין השביעית" חושף עד כמה עמוקה תופעת ההשפעה ברשת בישראל. בפייסבוק, בינתיים, לא מגיבים

השפעה ברשת בישראל: דמויות פיקטיביות בפייסבוק 

האמנתם להם? אלו דמויות מזוייפות פרי יצירת תוכנת מחשב. מקור: העין השביעית 

פרסום של אתר "העין השביעית" חושף קמפיין השפעה פוליטי בישראל בפייסבוק המבוסס על דמויות פיקטיביות. דף הפייסבוק בשם "האביב הציוני", פרסם מונולוגים שקריים של דמויות פיקטיביות צבר אלפי שיתופים, תגובות וחיבובים – הכל מזויף. פרי דמיון של יוצרי הדף. 

"התברר שהתצלומים שנלוו להם, שכביכול הציגו את המחברים, נוצרו על-ידי תוכנה שמשמשת ליצירת כזבי עומק. שעות לא רבות לאחר הפרסום, הדף נעלם מפייסבוק", נכתב בפרסום. מי שינסו לגלוש כעת לדף "האביב הציוני" ייתקלו בהודעה שלפיה 'התוכן אינו זמין כרגע', בצירוף הסבר לגבי הסיבות האפשריות", נכתב בפרסום. 

על פי הפרסום, בשלב זה לא ברור אם הדף נסגר על-ידי מפעיליו או על-ידי הרשת החברתית. בפייסבוק טרם השיבו לפניית "העין השביעית" בעניין. "מפעילי "האביב הציוני" הספיקו לפרסם שלושה מונולוגים מאת הדמויות המומצאות, שזכו לשמות "דנה אוברלנדר", "שרון אפשטיין" ו"דייוויד שמאלנסקי".", נכתב בפרסום. 

המשותף לכולם היה הזדהותם הפוליטית כשמאלנים ש"חזרו בתשובה" לימין. שלושת המונולוגים פורסמו בשבוע שעבר, בתוך פרק זמן של 40 שעות. "בדיקת "העין השביעית" העלתה שלפחות שניים מתצלומי הראש של השמאלנים המזויפים, "שרון אפשטיין" ו"דייוויד שמאלנסקי", נוצרו באמצעות טכנולוגיה שמשמשת לייצור כזבי עומק – תוכנה שמייצרת דיוקנאות פיקטיביים באמצעות עיבוד של כמה תמונות של בני אדם אמיתיים", כותבים בפרסום. 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל