משרד הבריאות הטמיע אפליקציה חדשה למאבק בקורונה

האפליקציה החדשה, מבית SAP, מספקת תמונת מצב עדכנית ומיידית, קרוב לזמן אמת על מצב חולי הקורונה למקבלי ההחלטות בחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים בארץ

משרד הבריאות הטמיע אפליקציה חדשה למאבק בקורונה

BIGSTOCK/Copyright: wedmov

 

אפליקציה ייעודית חדשה של רשת המרכזים הרפואיים הממשלתיים מספקת נתונים קריטיים ועדכונים קרוב לזמן אמת מכל המרכזים הרפואיים הממשלתיים בארץ: הכלליים, הפסיכיאטריים והגריאטריים, עד רמת המחלקה. האפליקציה, מבית SAP, מספקת תמונת מצב עדכנית של מטופלי קורונה בכלל המרכזים ברחבי הארץ, משקפת מדדים חשובים לניהול המשבר בראייה חטיבתית ומקומית, ומציגה באופן גרפי את כל הנתונים הנדרשים לקבלת החלטות מהירה ומדויקת.

האפליקציה פועלת על גבי פלטפורמת פתרון הענן של SAP, מה שמאפשר גישה לנתונים מכל מכשיר, לרבות מחשבים וטלפונים סלולאריים פרטיים וארגוניים. הנתונים זורמים לאפליקציה מתוך מחסן הנתונים של החטיבה, המבוסס SAP HANA, תוך שימת דגש על אבטחה ושמירה על פרטיות המידע.

הפרויקט החל במרץ 2020, בתחילת משבר הקורונה. תהליך ההטמעה ממשיך בימים אלה כחלק מההיערכות לתמיכה בקבלת החלטות של הנהלת החטיבה והנהלות המרכזים הרפואיים הממשלתיים להתפרצות של הגל השני.

ניר מקובר, מנהל מערך האנליטיקה והחדשנות בחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים, אמר כי "מדובר בצעד נוסף במפת הדרכים של החטיבה להנגשת מידע אינטגרטיבי לכלל המרכזים. העלינו לאוויר פתרון מוביל במהירות שיא ובזמן של משבר. שיתוף הפעולה של כלל הגורמים וההבנה של חשיבות המידע לניהול המשבר, אפשרו לנו להסיר חסמים, בין היתר בהקשר של אבטחת מידע, ולעשות קפיצת מדרגה בכל הקשור להנגשת מידע ושימוש בטכנולוגיה דיגיטלית לתמיכה בתהליכי קבלת החלטות".

אולי יעניין אותך גם