קסדת JHMCS II של אלביט נבחנת במטוסי F16-V

מדובר באבן דרך חשובה בדרך לקבלת אישור לטיסות של חיל האוויר האמריקני. הקסדה הטכנולוגית והחדשנית כוללת סנסור אופטי, שנתות מבט-על, חיישנים מתקדמים, מודול תצוגת יום ולילה ועוד

קסדת ה- JHMCS II. צילום: אלביט מערכות

חברת אלביט מערכות הודיעה השבוע כי קסדת הטייסים JHMCS II, החברה החדשה ביותר במשפחת המוצרים של JHMCS, נבחנת בטיסות במטוסי F-16V לאחר השלמת בדיקות הבטיחות לקסדה.

בדיקות אלה הינן חלק מתהליך האישור לטיסה צבאית של חיל האוויר האמריקאי עבור לקוחות ה-F-16V, אבן דרך קריטית המציינת כי המטוס ומערכות המשנה שלו עמדו בקריטריוני הביצועים, הבטיחות, האמינות והתחזוקה.

ה-JHMCS II משלבת התקדמות טכנולוגית משמעותית חדשה תוך שימוש במורשת הטכנולוגית של הקסדות הקודמות ממשפחה זו. היא כוללת שפת סמלים המוקרנת על המשקף, סנסור אופטי/אינרציאלי ושנתות מבט-על, העושות שימוש בסימון וכיוון חזותי לכלי נשק, אוויוניקה וחיישנים מתקדמים. מודול תצוגת יום ומודול תצוגת לילה מאפשרים למערכת ראיית הלילה לטייס (NVG) של אלביט מסדרת 4994 לספק שפת סמלים בכל תנאי הטיסה, כאשר לטייס יש יכולת הטסה ביד אחת.

כתצוגה המותקנת בקסדה (HMD) הרשמית הבסיסית של מטוסי F-16V ו-F-16, קסדת JHMCS II כבר נבחרה על ידי מספר לקוחות בינלאומיים. בנוסף, גרסאות של JHMCS II נבחרו על ידי חילות אוויר אחרים ברחבי העולם לצייד מגוון רחב של מטוסי קרב. יותר מ 6,000 קסדות כאלה סופקו לעשרות מדינות. היא מיוצרת ומסופקת ע"י חברת Collins Elbit Vision Systems, מיזם משותף של Collins Aerospace ואלביט מערכות אמריקה.

רענן הורוביץ, נשיא ומנכ"ל חברת אלביט מערכות אמריקה, מסר כי "JHMCS II נועדה להגביר את הקטלניות, אפקטיביות המשימה ובטיחות הטייס. מרכז הכובד המשופר של הקסדה מצמצם את מתח הצוואר, מה שמגביר את בטיחות ונוחות הטייס".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית