שת״פ בין Kardome למע׳ החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי

במסגרת ההסכם יתקיים תהליך של 12 חודשים לבחינת הטכנולוגיה של הסטארטאפ הישראלי, שפיתח יכולת הפרדה קולית בסביבה רועשת, כדי לאפשר לנהגים שליטה קולית במערכות ברכב

שת״פ בין Kardome למע׳ החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי

מימין לשמאל: מקימי Kardome דני צ'רקסקי ואלון סלפק יחד עם מנהל תחום הדאטה במעבדת החדשנות, אליק גורשטיין. צילום: יח״צ

הסטארטאפ הישראלי Kardome, המפתח טכנולוגיה לממשק קולי, חתם על הסכם שיתוף פעולה עם מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בתל אביב, כדי לבחון את פתרון האודיו החכם של החברה לקראת תחילת עידן ההפעלה הקולית בתעשיית הרכב. ההסכם, בתמיכת רשות החדשנות, נחתם למשך שנה. 

החברה, שהוקמה ב-2019 על ידי דני צ׳רקסקי ואלון סלפק, מפתחת טכנולוגיה לשיפור יכולות ה״האזנה״ של מכשירים אלקטרוניים לטובת שימוש בפקודות קוליות גם בסביבה טבעית ורועשת . לדוגמא, נהגים שמנסים להכתיב למערכת הניווט שלהם כתובת באמצעות הקול, או לדבר בטלפון בזמן שהילדים מרעישים במושב האחורי או כשהרדיו מופעל. הטכנולוגיה משלבת תוכנה ייעודית של החברה עם שימוש במיקרופונים שכבר קיימים במוצרים השונים. 

במסגרת השת״פ, צוות Kardome יחד עם הצוות הטכני במעבדת החדשנות יתאימו את יכולת הפרדת הקול והפחתת הרעש שפיתחה החברה לאתגרים הספציפיים בעולם הרכב. הפיתוח ישתמש ביחידת מיקרופונים זעירה אחת ובאלגוריתמים מבוססי מיקום להפרדת מקורות אודיו שפיתחה Kardome, כדי לאפשר ממשק קולי רציף בין כל הנוסעים והרכב, כמו גם שיחות טלפון באיכות גבוהה, בסביבה טבעית ורועשת בחלל הרכב.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות