חיל האוויר מקים כנף כוחות אוויר מיוחדים

הכנף הוקמה כחלק ממהלך כולל של התעצמות לצד התייעלות והעלאת האפקטיביות המבצעית של היחידות

חיל האוויר מקים כנף כוחות אוויר מיוחדים

דובר צה"ל

היום (א'), התקיים טקס פתיחת כנף 7- כנף כוחות אוויר מיוחדים (כא"ם). מדובר בכנף חדשה בחיל-האוויר, הכוללת את יחידות הקרקע המיוחדות של חיל-האוויר. טקס הפתיחה התקיים בבסיס "פלמחים" במעמד מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין ומפקד הכנף, אלוף-משנה ע'.
 
כנף כוחות אוויר מיוחדים הוקמה לאורם של צורך מבצעי, שינוי והרחבת האיומים בזירות השונות. הכנף הוקמה כחלק ממהלך כולל של התעצמות לצד התייעלות והעלאת האפקטיביות המבצעית של היחידות. הכנף תהווה מרכיב משלים וייחודי לפעילות חיל-האוויר באמצעות מבצעים מיוחדים בעומק, בשגרה ובחירום לביצוע משימות זרוע-האוויר.
 
הקמת הכנף היא שינוי תפיסתי ארגוני. בראשה יעמוד מפקד בדרגת אלוף-משנה, הכפוף למפקד חיל-האוויר. כנף 7 תאגד תחתיה יחידות שונות, ביניהן יחידת "שלדג", יחידה 669, היחידה להנחתה קדמית, יחידת מודיעין ייעודית ובית ספר אחוד ללוחמי כא"ם. חיל-האוויר חרט על דגלו שאיפה להתחדשות ושיפור תמידיים. עיתוי פתיחת הכנף, במהלכה של תכנית רב שנתית חדשה, מהווה הזדמנות ליצירת שינויים עמוקים והתמודדות עם אתגרים שונים במציאות משתנה.
 
שינוי ארגוני זה יאפשר עבודה מבצעית צמודה ואיכותית בין היחידות המיוחדות ולמידה רוחבית להכפלת יכולותיהן. משרתי היחידות המבצעיות ישתלבו בתפקידים במטה המבצעי ובמטה ההדרכה של חיל-האוויר ויממשו את ייעוד הכנף כחלק מתהליכי השגרה והחירום בחיל. לוחמי הכנף פועלים וימשיכו לפעול להשגת יעדיהם בעצמאות מבצעית, מחשבתית וארגונית תוך שיתופי פעולה אסטרטגיים לטובת חיל-האוויר וצה"ל.

מדברי מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "אנו עומדים כבר בעידן של השתנות אזורית, של מגיפה עולמית ושל שדה קרב ההופך מורכב מידי יום. את השינוי הזה הבינו המפקדים. זהו השוני המחייב אותנו להתאים את עצמנו, ולהערך טוב יותר לאתגרי העתיד. לאחר עבודת מטה ארוכה ומעמיקה, שביסודה חזון מבצעי ובקצה התהליך- מתקיימת יכולת משופרת שתהפוך את הכוחות המיוחדים שלנו לאפקטיביים יותר בקרב, למשפיעים יותר על העליונות האווירית, ולחלק מכל תהליך או תרחיש- המתקיים בחיל האוויר. אנחנו יוצאים היום לפרק הבא בתולדות הכא״ם- אנחנו נישאים על כתפי קודמינו שהעזו ועשו- ועתה אנחנו מובילים״.

אולי יעניין אותך גם