אורקל תבנה לכם חוות שרתים בבניין 

חברת אורקל מציעה לעסקים הקמה ותפעול של חוות שרתים בבניין שתשמש כענן פרטי. הפתרון מיועד בעיקר ללקוחות פיננסיים, ממשלתיים או ביטחוניים 

באדיבות אורקל

אורקל מתחילה להציע ללקוחות ענן פרטי או היברידי על בסיס חוות או חדר שרתים מקומי באתר הלקוח. הפתרונות נדרשים בעיקר על ידי השוק הפיננסי והממשלתי. לקוחות אלו רוצים שירותי ענן בתשלום לפי שימוש בפועל - אבל שהברזלים אצלם בבניין. "העסקה כוללת התחייבות מינימאלית לרכישת שירותים לפי שימוש. אם הוא לא מגיע למינימום, הוא משלים לסכום המסוכם. אם הוא עובר אותו, הוא ממשיך לשלם לפי אותו מחירון בהתאם לשימוש בפועל", מסביר אסף סובול, מנהל פיתוח עסקי באורקל בראיון לישראל דיפנס. 

ההשקה של אורקל בישראל אינה נופלת על אזניים ערלות. מכרזי הענן של צה"ל ורשות התקשוב הממשלתית משכו לישראל את כל הגדולות - אורקל, מיקרוסופט ואמזון. כל חברה רוצה פתאום לפתוח בישראל אזור ענן. בצה"ל רוצים מודל ענן, אבל כזה שהברזלים בישראל ושהצבא יכול מתי שהוא רוצה להוריד את המידע ולמחוק אותו מהתשתית של הספק. מודל דומה יישמו הCIA והNSA עם אמזון ואורקל בהתאמה. אולם, אלו מקרים של פתרון ייעודי ללקוח. עכשיו אורקל מציעה זאת כמוצר מדף. 

אורקל מתחייבת להקים את האתר בחצר הלקוח עד 24 שבועות מהרגע שאתר הלקוח עומד בדרישות הסף הטכניות (גודל, חשמל, קירור וכל מה שנדרש לחוות שרתים). גודל חוות שרתים ממוצעת היא כמה עשרות ארונות. השירותים של אורקל מאפשרים שימוש בענן של אורקל או בכל ענן ציבורי אחר. אורקל ומיקרוסופט מחברות ביניהן חוות שרתים בהסכם בין החברות, ועם ספקים אחרים אורקל מאפשרת העברת נתונים על בסיס API ייעודי. 

אורקל גם מתחייבת לספק ללקוח את כל הנתונים כאשר לקוח מחליט להפסיק את השירות. "הנתונים ומפתחות ההצפנה הם של הלקוח. אורקל לא מקבלת גישה כספקית תשתית הענן לנתונים או למפתחות של הלקוח. אלו באחריות של הלקוח", מסביר סובול. "אורקל גם לא שומרת את המידע בפורמטים שיקשו על מעבר הלקוח לספק אחר. להפך, החברה הצהירה על גישה שקופה בעבר והיא מיישמת זאת גם בהקשר זה." 

השירות באורקל יקרא Dedicated Region Cloud Customer והעלות ההתחלתית לחיבור לשירות היא החל מ-500 אלף דולר לחודש. הארגונים ייהנו בדיוק מאותו מערך מלא של שירותי ענן מודרניים, ממשקי API והסכמי SLA. היות והפתרון מסופק על ידי אורקל, הלקוח אינו צריך לדאוג לעמידה ברגולציה מרובה או בדרישות אבטחה גבוהות, עמידה בשיהוי (latency) ואחסון המידע בקירבת הלקוח (data residency). כמו גם, הפתרון מאפשר העברת יישומים מדור קודם (Legacy) לענן. 



 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית