נבחרו זוכות במכרז הדלק של משרד הביטחון וצה"ל

מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון בחר בחברות הדלק 'סונול' ו'דלק' לספק שירותי תדלוק למשרד הביטחון ולצה"ל בהיקף של מאות מיליוני ש"ח בשנה

נבחרו זוכות במכרז הדלק של משרד הביטחון וצה"ל

אלוף (מיל') אמיר אשל - מנכ"ל משרד הביטחון. צילום: אריאל חרמוני

מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון בחר בחברות הדלק 'סונול' ו'דלק' לספק שירותי תדלוק למשרד הביטחון ולצה"ל בהיקף של מאות מיליוני ש"ח בשנה. לראשונה, משרד הביטחון פיצל את המכרז לשתי זכייניות, במטרה לשפר את הזמינות ולהכפיל את מספר תחנות הדלק ללמעלה מ-400 ברחבי הארץ. 

מינהל הרכש במשרד הביטחון, בשיתוף עם אט"ל בצה"ל, הכריז לפני זמן קצר על החברות הזוכות במכרז שירותי התדלוק של משרד הביטחון וצה"ל: חברות 'סונול'  ו-'דלק'. המכרז הוא ל-3 שנים עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. היקפו מוערך במאות מיליוני ₪ בשנה. 

ההליך התנהל בשיטת 'מכרז דינמי', שבו כל המתמודדות מתחרות אונליין ומשפרות את הצעתן עד להכרזה על הזוכות. במכרז השתתפו ארבעת חברות הדלק הגדולות: פז, דלק, סונול ודור-אלון וכולן עמדו בתנאי הסף של 150 תחנות תדלוק, בפריסה ארצית וקרבה למחנות צבאיים וכבישים מרכזיים. לראשונה החליטו מנהל הרכש במשרד הביטחון ומרכז דלק באט"ל לפצל את המכרז לשתי זכייניות ובכך להכפיל את מספר תחנות הדלק שיועמדו לרשות צה"ל ומשרד הביטחון ללמעלה מ-400 תחנות בפריסה ארצית.

סגן ראש מנה"ר לרכש לוגיסטי רב-זרועי, אורי גואל: "אנחנו מסכמים הליך מכרזי מוצלח, שבסיומו הכפלנו את מספר תחנות הדלק בפריסה ארצית שיועמדו לרשות צה"ל ומשרד הביטחון ושיפרנו את הזמינות והשירות בשגרה ובחירום. לצד זה, הצלחנו להוריד את המחיר שנשלם למינימום, באופן שיביא לחיסכון של מיליוני ₪ בשנה".