הסתיים קורס מפעילי כלי טיס מאויש מרחוק

מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: ״אנו משרתים בתקופה מיוחדת. פעילות מבצעית, רב-זירתית, רחבת היקף. מגפה עולמית המשנה סדרי בראשית. אתגרים כלכליים שילוו אותנו עוד זמן"

הסתיים קורס מפעילי כלי טיס מאויש מרחוק

דובר צה"ל

קורס מפעילי כלי טיס מאויש מרחוק מספר 35 של חיל האוויר הסתיים בבסיס חיל-האוויר "פלמחים". הטקס נערך בראשות מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, מפקד בסיס "פלמחים", תת-אלוף יואב עמירם וראש מטה זרוע היבשה וקצין תותחנים ראשי, תת-אלוף אבירם סלע. את קורס מפעילי הכטמ״ם יסיימו 23 חניכים. 

בוגרי הקורס עברו הכשרה בת שני שלבים במשך שישה חודשים, במהלכה למדו על כלי הטיס ועל יסודות ההטסה ועברו קורס פענוח מתקדם. מלבד למידת המקצוע, החניכים עברו הכשרת פיקוד והוענקו להם דרגות הקצונה. בסיום קורס מפעיל, ממשיכים הבוגרים לקורס אימון מבצעי, האורך שלושה חודשים, שלאחריו ישובצו בטייסות חיל האוויר וביחידת ״זיק״ של חיל התותחנים בזרוע היבשה. לראשונה, הצטרף מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, לטיסות המסכמות של החניכים בקורס ובחן את החניך המצטיין של הקורס, סגן-משנה נ׳, בגיחת הסיכום שלו אשר דימתה מעקב אחר חשוד בשטח בנוי.
 
מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: ״אנו משרתים בתקופה מיוחדת. פעילות מבצעית, רב-זירתית, רחבת היקף. מגפה עולמית המשנה סדרי בראשית. אתגרים כלכליים שילוו אותנו עוד זמן. בתוך כל אלו חיל-האוויר פועל ביתר שאת ומערך הכטמ״ם, נושא על כתפיו נתחים הולכים וגדלים בפעילות זו. השנה לראשונה הצטרפתי למבחנים המסכמים ופגשתי אתכם בחדר התדריכים והקרון. ראיתי את המקצוענות וחשתי בתחושת השליחות והמחויבות. אני יודע שיש על מי לסמוך״.
 
מדברי מפקד בסיס "פלמחים", תת-אלוף יואב עמירם: ״מוכנות והשתנות הינן בסיסו של מערך כלי הטיס המאוישים מרחוק. מערך המהווה מרכיב מרכזי בכל פעילות ביטחונית, בכל זירה, פועל ומשמר מוכנות בכל שעה. מערך שרגליו על הקרקע, בקרון הפעלה ובהיקפי פעילות מבצעית חסרי תקדים; וראשו באוויר- מעל זירות הפעולה, צופה אל העתיד, מנווט את מסלולו בדרך לא סלולה. אתם בוגרי קורס 35, מלאו את החזה בגאווה וחושו את כובד האחריות על כתפיכם, האחריות לספק ביטחון לאזרחי ישראל בכל נתון ולמול כל תרחיש. עלו והצליחו".

מדברי ראש מטה זרוע היבשה וקצין תותחנים ראשי, תת-אלוף אבירם סלע: "מעמד סיום הכשרת מפעיל הוא מעמד ייחודי מאוד ומרגש מאוד- בחיל התותחנים ובזרוע היבשה כולה. יותר מכל, הוא מסמל עבורנו את משקלו של שיתוף פעולה בין זרועי, שלא ידע יעילות גבוהה יותר. שמנו בתכנית הרב-שנתית 'תנופה' את התפיסה הרב-מימדית. ארסנל היכולות מציב את מערך כלי הטיס המופעלים מרחוק בחזית הקדמה הטכנולוגית של הצבאות המתקדמים בעולם״.

אולי יעניין אותך גם