זרעי קיץ: חמאס משגר רקטה - צה"ל תוקף ברצועה. דעה

בוא הקיץ, יחד עם רוחות הסיפוח, מביאים ניחוחות מוכרים של מתח ביטחוני. משחקי החתול-עכבר בין צה"ל לחמאס חוזרים בנוהל לעוטף, אליהם יש להוסיף איומי אינתיפדה מצד הרשות ומעל כולם תיבול חריף של הצהרות התקפיות מצד ארמון המלוכה בירדן  

"זרעי קיץ נישאים ברוח מעירים זכרונות מעוררים ערגונות זרעי קיץ באים בנחיריים ורומזים איזה קיץ הולך להיות", כתב אריאל זילבר ז"ל בשירו המפורסם. השיר מיטיב לתאר, בין היתר, את המצב ברצועת עזה וביו"ש. רק הגיע הקיץ, וכבר חמאס משגר רקטה לאחר תקופת רגיעה ארוכה, וצה"ל תוקף תשתית המשמשת לפעילות תת-קרקע של ארגון הטרור בדרום רצועת עזה. מציאות פבלובית אופיינית לשנים האחרונות המתממשת בכל פעם שמד הטמפרטורה שואף לשמיים. 

"בנוסף, טנקים של צה"ל תקפו עמדות צבאיות של הארגון. התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, מוקדם יותר הערב.", אומרת ההודעה של דובר צה"ל משלשום. לאירועים אלו יש להוסיף את טפטוף הבלונים מעזה, אמנם במשורה, וטרם גרם לשריפות גדולות, אך הכוונה ברורה. אין חדש תחת העוטף. 

במקביל, רוחות הסיפוח הנישאות מעל יו"ש, בואך חודש אוגוסט הקרוב, נושאות את זרעי המרי האזרחי (השלישי?) העומד בפתחנו. אינתיפדה - מאיימת הרשות הפלסטינית בכותרות בכלי תקשורת ישראלים. איום המחזיר את האזרח הישראלי למחוזות שנות התשעים עם אוטובוסים מתפוצצים בתל אביב, ניסיונות חטיפה של חיילים ואזרחים, ועומס יתר על גבולות ישראל מכיוון יו"ש ועזה. כל זאת על רקע המשך התפשטותה של מגיפת הקורונה בישראל וברשות, והמשך העברת הכספים לעזה והלוואה ישראלית בדרך ליו"ש. 

לחגיגת הקיץ מצטרף גם מלך ירדן ששולח איומים לעבר ירושלים. גם אליו נישאות רוחות הסיפוח. השינוי. לאחר שנים של מתח צבאי בשל נוכחות דעאש בעירק וסוריה, המלך מגיע לשולחן המו"מ מעמדת נחיתות. הצבאות השומרים על ממלכתו מערביים הם. מחד צבאות אנגלו-סקסים שהקימו בסיסים בממלכתו, ומאידך, צה"ל, המעוניין ביציבות שלטונו, כפי שהיה מעוניין בשלטון אביו מקדמת דנא. 

"בוקר אחד פתחתי חלון ותיכף הריח לי דק מן הדק קיץ מסוג שהיה כאן כבר פעם אמרתי בא קיץ - קיץ חזק", ממשיך זילבר בשירו. הבית האחרון מסתיים במילים: "אז מהו הקיץ שבא להיות ממה שהריח לי דק מן הדק גל אהבה שנוסע אלינו נשבר על כמיהה למרחק". 

נראה כי הכמיהה למרחק, אותה כמיהה להרחבת ריבונות או תהליך שלום (תלוי באיזה צד של המפה הפוליטית פלוני), תשבור, גם הקיץ, את גל האהבה שנוסע אלינו. זרעי קיץ, כמו בכל קיץ בשנים האחרונות, רומזים איזה קיץ הולך להיות. 

הערה: מילות השיר נלקחו מאתר שירונט


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית