אניגמה ושמה יוניגיאה

חברת יוניגיאה קיבלה לאחרונה רישיון מפעיל תקשורת פנים ארצי למרות שנוסדה רק לפני שנה וחצי. במשרד התקשורת מתקשים בינתיים להסביר אילו תנאי סף נדרשו לקבלת רישיון כה מהותי. בחברה שומרים על שתיקה

צילום: משרד התקשורת

הודעה מפתיעה של משרד התקשורת בסוף שבוע שעבר אודות מתן רישיון אחוד לשירותי בזק (מפעיל פנים ארצי) לחברת יוניגיאה העלתה מגוון שאלות. ראשונה, מי היא חברת יוניגיאה. ובכן, מדובר בחברה שנוסדה בפברואר 2019 בישראל. מעבר לכך, אין פרטים אודות החברה שזה עתה הפכה להיות מפעיל פנים ארצי בישראל. 

חיפוש ברשת מעלה כי מדובר באותם בעלים של חברת Shonfeld Data Services או SDS, יזם בשם יוסי שיינפלד המוכר לציבור בזכות "סוכות נחלים". מאז הקים שיינפלד עוד מגוון חברות, חלקן בתחום הלוגיסטיקה. בחברת SDS שותף עימו אדם נוסף בשם דני ביליצקי. כך לפי פרסום של דה-מרקר. ביליצקי היה בעברו סמנכ"ל המכירות של בינת תקשורת. 

על פי הפרסום בדה מרקר, חברת SDS מקימה אתר בגודל 35,000 מ"ר עם תפוסה של כ-3000 ארונות שרתים. המתקן יהיה הראשון מסוגו בארץ שיקבל את התקן טיר-4. תקן השרידות הגבוה ביותר בשוק העולמי לחוות שרתים. האתר ממוקם במודיעין. לפי אתר אלקטרה, באתר מותקנים חמישה גנרטורים בהספק 2830 kVA למקרה וחברת חשמל נופלת. זו כנראה הסיבה לאסמכתא של טיר-4 הדורשת שתי חברות חשמל. 

נחזור לרישיון שהוענק לחברה. על פיו, החברה יכולה להפעיל מתקן בזק, להתחבר לרשת בזק, ולהשתמש ברשת בזק של בעל רישיון אחר (שוק סיטונאי). הרישיון גם מקנה לחברה להיות ספק אינטרנט בדומה לחווות שרתים אחרות בישראל כמו טריפל סי לדוגמא. 

עולה השאלה בקשר לתנאי הסף הנדרשים לרישיון בזק אחוד. כאמור, חברת יוניגיאה קמה לפני קצת יותר משנה, וכבר קיבלה רישיון כזה. אולי הרישיון הכי מהותי בשוק התקשורת הישראלי. כחברה כה צעירה, עולה תמיהה אילו תנאי סף נדרשו ממנה לצורך קבלת הרישיון. כמו למשל ותק בשוק התקשורת, פרויקטים גדולים שעשתה בעבר בארץ או בחו"ל ועוד. 

שאילתא בנושא הופנתה למשרד התקשורת, אם תתקבל תשובה תפורסם כאן. פניתי גם לחברה עם בקשת תגובה, במידה ותתקבל, תפורסם כאן. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית