מהפכה טכנולוגית בעולם התעסוקה החרדי בעקבות הקורונה

סקר חדש מעלה כי במקרה של גל תחלואה שני, יאפשרו כ-70% מהנשאלים הכנסת טכנולוגיה לבתיהם לטובת עבודה מרחוק

מהפכה טכנולוגית בעולם התעסוקה החרדי בעקבות הקורונה

BIGSTOCK/Copyright: RnDmS

סקר חדש שעסק בנושא העבודה מהבית ומצב התעסוקה בתקופת הקורונה ובימים אלו של חזרה לשגרה, מציג מהפכה של ממש בתפיסת העבודה של הציבור החרדי. הסקר נערך על ידי חברת ההשמה ״קריירה״, המתמחה במגזר החרדי, והתבצע בקרב 200 משתתפים מהמגזר. 

ניתוח הסקר מעלה, כי כחמישית מכוח העבודה המשיך לפעול בזמן תקופת הבידוד למרות השהות עם המשפחה בבית. מתוכם, כמעט 90% ציינו שהעבודה נעשתה למרות שלא עברו בפעול כל הדרכה או הכשרה לעבודה מרחוק. למרות הפערים בתפיסות העולם, 69.6% מהנשאלים אמרו כי יאפשרו כניסת טכנולוגיה מותאמת לביתם על מנת לעבוד מהבית, ורק 30.4% ציינו את הטכנולוגיה כחסם.

בשאלות שעסקו בגל שני של תצורת עבודה במקרה של גל שני של קורונה, 60.3% מהנשאלים רואים עצמם עובדים מהבית - ולמעשה משלשים את כוח העבודה שעבד מהבית כבר בגל הראשון. בנושא תחומי התעסוקה, עולה כי עיקר המשרות המבוקשות לעבודה מהבית הן בתחום האדמינסטרציה ושירות הלקוחות. מסתמנת ירידה ברצון לעבוד במקצועות ההוראה וטיפול בילדים. כחלק ממגמת השינוי בתפיסת התעסוקה של המגזר, 55.9% מהנשאלים היו מעוניינים לקבל אבחון לייעוץ קריירה, ו- 45.4% היו מעוניינים לקבל עזרה בכתיבת קורות חיים. 27.6% מעוניינים להתנסות בסימולציות לראיון עבודה, ו-27% מעוניינים בסדנאות שקשורות לעולם העבודה.

לדברי יצחק טיקוצקי, מנכ"ל קריירה השמה, ״מדובר בנתונים משמעותיים שמראים כי הציבור החרדי מבין את ההתפתחויות המקצועיות המודרניות ופועל להשתלבות בשוק התעסוקה, תוך צמצום פער דיגיטלי והתאמת מרחב דיגיטלי מוגן המתאים לערכיהם. הנשים במגזר, המהוות כוח עבודה משמעותי למשק, מובילות מהפכה תפיסתית בתעסוקה מהבית וממשיכות להוביל מגמה של שילוב במקצועות נוספים המאפשרים להן להתפרנס ולשמור על אורח החיים הנדרש״.

אולי יעניין אותך גם