אמתן החלה בייצור ואספקה של מוצרי טריטיום

חומרי הטריטיום מתאפיינים בזריחה בלילה ללא צורך במקור אנרגיה ולכן הם אידיאליים לשימוש במערכות מורכבות הדורשות שנים של פעילות ללא מקור אנרגיה

צילום: אמתן

חברת אמתן הישראלית, יצרנית נשקים קלים ורובים לצבאות וגופי אכיפת חוק, החלה לאחרונה להציע לקהל לקוחותיה אפשרות לאספקה והרכבה של מוצרי טריטיום המשמשים ליצירת נקודת אור זוהרת במגוון שימושים. ראובן זאדה, מנכ"ל ובעלים של חברת אמתן מספר כי "שילוב יכולות עיבוד והרכבת מוצרי טריטיום הינו חלק מאסטרטגית החברה לפיתוח יכולות עצמאיות בכל הקשור ליצור ופיתוח נשק קל על כל רכיביו. כוונות זוהרות בחושך מוצעות ומשווקות כחלק אינטגרלי (אך אופציונלי) ברובים ואקדחים תוצרת אמתן וגם כערכות לרכישה בנפרד והרכבה על כלי ירייה אחרים".

חומרי הטריטיום מתאפיינים בזריחה בלילה ללא צורך במקור אנרגיה (SELF-POWERED ILLUMINATION TECHNOLOGY) ולכן הם אידיאליים לשימוש במערכות מורכבות הדורשות שנים של פעילות ללא מקור אנרגיה, במתקנים החשופים לתנאי סביבה קשים, ובמערכות עדינות הדורשות נקודת אור ללא אפשרות התקנת סוללות. שימושים נרחבים בטריטיום ניתן למצוא בכוונות לכלי ירייה, בחוגות של שעונים ובשימושים אזרחיים וצבאים נוספים כגון שלטי הכוונה ושלטי חירום. השימוש בחומרי הטריטיום מצריך רישיון מיוחד והקמת מעבדה ייעודית להרכבה ועיבוד של הטריטיום.

לדברי רון פולק, סמנכ"ל שיווק ומכירות של החברה "אמתן סיפקה אלפי אקדחים ורובים המצוידים בכוונות טריטיום תוצרת אמתן ללקוחותיה השונים. בנוסף אמתן משווקת את האקדח רמון עם אופציה לכוונות טריטיום וסט כוונות גנריות לאקדח לרובה ובעתיד הקרוב גם יוצעו כוונות נוספות למגוון רחב של כלי ירייה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית