דיווח: מספנות ישראל החלה בניסוי שיט לספינה שלישית עבור סנגל

מאת עודד ברייר מספנות ישראל - עודד ברייר מספנות ישראל, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36728552

המסירה מתבצעת כחלק מתכנית להרחבת יכולת כוחות הצבא של סנגל לחיזוק השליטה במים הטריטוריאליים של המדינה ובאזור הכלכלי הבלעדי. חתימת חוזה לאספקת ספינות סיור חדשות נחתם בנובמבר האחרון. בסך הכל, סנגל הזמינה שלוש סירות סיור מסוג שלדג Mk.2 וסירה אחת של שלדג Mk.5. ההסכם כולל גם הכשרה לאנשי צוות, תחזוקה ותמיכה טכנית.

שתי הסירות הראשונות, אנמבה ושונגרוגו, נמסרו בשנה שעברה לסנגל. הסירה השלישית צריכה להימסר לסנגל בסוף קיץ 2020. כל שלוש הסירות של שלדג Mk.2 זהות ומצוידות במערכת נשק אחת. אורכה של סירת שלדג בגרסה Mk.2 הוא 25 מטרים, הרוחב המרבי הוא 6 מטרים, הדחיפה היא כ 58 טונות, טווח ההפלגה הוא 650 מיילים ימיים במהירות של 32 קשר, והמהירות המרבית היא 45 קשר . החימוש כולל מודול נשק נשלט מרחוק מסוג טייפון 25 מ"מ (RWMS), שפותח על ידי רפאל.

ה- Shaldag, Mk.5 תשמש באזורים מרוחקים ועמוקים יותר באזור הכלכלי הבלעדי (EEZ). פוטנציאל הלחימה של חיל הים בסנגל יתחזק גם בעקבות הרכישה של שלוש ספינות סיור מסוג OPV-58 באורך 62 מטרים (כלי שיט סיור Offshore) עד שנת 2023. החוזה נחתם בשנת 2019 עם חברת בניית הספינות הצרפתית Piriou.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית