צה"ל מציג: אכיפה סלקטיבית של תקנות הקורונה

בשני אירועים שונים של חריגה מתקנות שעת החירום סביב הקורונה בצה"ל התקבלו עונשים שונים. באגף התקשוב החליטו להדיח לוחמים, לנזוף ולשלוח למחבוש. בחטיבת הנח"ל קיבלו רק נזיפות ומחבוש - ללא הדחות

צה"ל מציג: אכיפה סלקטיבית של תקנות הקורונה

למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: דובר צה"ל

שני אירועים דומים - אכיפה שונה. בשני אירועים בשבועות האחרונים בעקבות תקנות החירום סביב מגיפת הקורונה צה"ל התנהג בצורה דיפנרנציאלית. באירוע אחד באגף התקשוב בו הופרו התקנות הודחו מפקדים. באירוע בנח"ל בו גם הופרו התקנות, אף אחד לא הודח.

"בעקבות אי שמירה על ההנחיות להתמודדות עם הקורונה בארוחת צאת חג הפסח בבסיס האימונים החטיבתי של חטיבת הנח״ל, לאחר שהאירוע תוחקר, ננקטו מספר צעדים משמעתיים למול מספר בעלי תפקידים בבסיס. מפקד אוגדה 162 העיר הערה פיקודית למפקד בסיס האימונים החטיבתי על קיום האירוע שלא בכפוף להנחיות ותוצאותיו", אומרים בצה"ל. 

"בנוסף, מפקד החטיבה שפט שישה קצינים ונגדים המעורבים במקרה לעשרה ימי מחבוש על תנאי למשך חצי שנה. זאת על כך שלא קיימו את ההנחיות למניעת התפשטות נגיף הקורונה. כמו כן, כלל החיילים שלקחו חלק באירוע יינזפו באמצעות שיחת מפקד שתועבר על ידי מפקד הבא״ח, על אחריותם האישית בנושא ותבוצע להם פעילות חינוכית."

באירוע אחר שנחשף בתחילת אפריל האחרון הודחו עשרה לוחמים. "בעקבות מסקנות התחקיר, ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי, החליט לנקוט בשורת צעדים משמעתיים הכוללים נזיפה פיקודית למפקד המגמה, הדחת מפקד הפלוגה ומפקד המחלקה, הדחת 10 לוחמים מהקורס ושליחתם לעשרה ימי מחבוש. הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי קיבל את מסקנות התחקיר ולאור חומרת הארוע קבע כי המעורבים יודחו מתפקידי לחימה", נמסר מצה"ל לגבי אותו אירוע.

בצה"ל לא יודעים לספק הסברים לאכיפה הדיפרנציאלית ביחידות השונות של תקנות החירום שתיקננה הממשלה. אזכיר כי החקיקה לשאר אזרחי ישראל שאינם בשירות צבאי הינה אוניברסלית בכל הקשור לחריגה מתקנות הקורונה.

אולי יעניין אותך גם