לראשונה: תקיפה המיוחסת לישראל נועדה לפגוע במסלולי טיסה בסוריה

תקיפת שדה התעופה שאריעת בסוריה המיוחסת לישראל שארעה בסוף חודש מרץ האחרון הוציאה את שדה התעופה משימוש, כך לפי תמונות לווין של חברת ImageSat

קרדיט: ImageSat International - ISI

בסוף חודש מרץ האחרון התקיימה תקיפה של שדה התעופה שאריעת בסוריה. בתמונות לווין שחושפת חברת ImageSat International - ISI רואים פגיעות מדויקות במסלולי הטיסה בשדה. מדובר ב6-7 פגיעות שמטרתן, ככל הנראה, שיתוק שדה התעופה המשמש בין היתר מטוסים המגיעים מאיראן. 

ניכר כי מטרת התקיפה, בשונה מפעמים קודמות, אינה מחסנים למיניהם, אלא שיתוק הפעולה של שדה התעופה. בצורה כזו עבודות התיקון לוקחות מספר ימים או שבועות ומספקות לצד התוקף "תקופת שקט" זמנית. בסאגת ישראל - איראן בסוריה הנמשכת זה מספר שנים, מדובר בצעד יוצא דופן בו מחליטה ישראל, אם אכן זו ישראל שתקפה, לפגוע בתשתית שדה תעופה ולא במבנים הנמצאים בשדה התעופה. צעד זה ניתן להעריך כי מטרתו הינה לאותת לאיראנים שישראל, כמו איראן, עסוקה כרגע בטיפול בנגיף הקורונה. ובתקופה זו, רצוי פסק זמן במגרש הסורי.

עם זאת, מדובר בשדה תעופה אחד מיני רבים בסוריה. האיראנים יכולים להסיט טיסות לשדות תעופה אחרים אם יחשקו בכך. כמו כן, בתמונת הלווין נצפו עבודות שיקום של המסלולים, כך שנראה כי הסורים ככל הנראה יחזירו את השדה לפעולה בקרוב. נקודה נוספת היא השאלה כיצד רוסיה תתייחס לתקיפת תשתיות תעופה בסוריה בעתיד , אם זו ממרץ לא תהיה חד פעמית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית