יותר קלים, יותר גמישים: המדים החדשים של משמר הגבול

בתום פיילוט שערך כמעט שנה, הציגו במג"ב את המדים החדשים של לוחמי ולוחמות מג"ב. המדים יוצרו בשני דגמים "תוך התחשבות במאפייני הפעילות של לוחמי מג"ב בכל הגזרות בישראל, והתאמתם לפעילות הייחודית של הלוחמים"

יותר קלים, יותר גמישים: המדים החדשים של משמר הגבול

המדים החדשים של מג"ב. צילום: משטרת ישראל

לאחר תכנון ופיילוט של קרוב לשנה, המשטרה הציגה היום (א') את המדים החדשים של לוחמי משמר הגבול, בהם יצטיידו הלוחמים והלוחמות החל מהיום. "הבגדים עוצבו על ידי גורמי אגף התמיכה הלוגיסטית של משטרת ישראל, תוך התחשבות במאפייני הפעילות של לוחמי מג"ב בכלל הגזרות בישראל והתאמתם לפעילות הייחודית של הלוחמים", אומרים במג"ב.  

כך נראים המדים החדשים של הלוחמים והלוחמות (צילום: משטרת ישראל)

המדים החדשים הם בעלי מקדם הגנה +UPF50, ומיוצרים מבד בהרכב של פוליאסטר כותנה בשיטת אריגה RIPSTOP, שעוצרת את הימשכות הקרע ברגע שהוא נוצר. בנוסף, סיבי הבד הם בעלי תכונה של "מכניקל סטרץ" המעניקים גמישות אלסטית. הבד עבר שיפורים רבים להגברת נידוף הזיעה, הגברת הנוחות ושיפור המרקם. תהליכי הייצור, מסבירים במשטרה, הביאו לעמידות גבוהה בתנאי מזג האוויר הקיצי בישראל.

במשטרה אומרים עוד כי משקל המדים ירד באופן ניכר, מה שהביא לשיפור חווית הלבישה של הלוחמים, ממשקל של כ- 250 גרם למטר מרובע של בד במדים הקודמים, למשקל 150 גרם למטר מרובע של בד במדים החדשים - ירידה של 40% במשקל המדים.

"המכנס המיוצר בשני דגמים, בסיסי ו'סלים פיט', שופר משמעותית עם שינוי בגזרה ותפירת רצועות מותנים מגומי לגמישות מרבית המאפשרת מעבר בין מצבי תנועה שונים (מעמידה לכריעה, לישיבה או לריצה). בנוסף נוספו כיסי אלכסון (קופיקו) וכיסים ייעודים לשימוש הלוחם. החולצה שמיוצרת הן בגזרה נשית והן בגזרה גברית שופרה באופן ניכר בהוספת רוכסן מרכזי, כיסי חזה כפולים לאחסון מרבי, רצועות צד מבד סריג מנדף המאפשרת גמישות וחופש תנועה בפלג הגוף העליון ומגבירה את נידוף הזיעה", נמסר מהמשטרה.

אולי יעניין אותך גם