בין נטיעות לטרור: הפעילות "הירוקה" של חיזבאללה

חיזבאללה מקיים קשרים ענפים עם ארגונים אזרחיים על מנת לקדם את האידיאולוגיה ופעילות הטרור שלו. על פי מכון מחקר ישראלי, אחד מהם הוא ארגון איכות סביבה, במתקניו עושה חיזבאללה שימוש

 
בין נטיעות לטרור: הפעילות "הירוקה" של חיזבאללה

כוח של האו"ם בסיור בגבול לבנון. צילום: AP

זה שנים שחיזבאללה הוא לא רק ארגון בעל מאפיינים צבאיים. ארגון הטרור, שהוא חלק בלתי נפרד מהפוליטיקה הפנימית בלבנון, מעמיק את פעילותו גם בתחומים אזרחיים רבים. גם בזרוע התקשורתית שלו עסקנו כאן בהרחבה. על פי מחקרים שונים הארגון עושה שימוש בעמותות וארגונים אזרחיים מתחומים שונים על מנת לקדם את פעילות הטרור שלו. 

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מרכז המידע למודיעין וטרור על שם אלוף (מיל') מאיר עמית ז"ל, חשף חלק מהפעילות "האזרחית" הזו של חיזבאללה. על פי דו"ח של מרכז המידע, ארגון הטרור משתף פעולה עם עמותה שעוסקת באיכות הסביבה על מנת לקדם את הפעילות שלו בגבול עם ישראל. מעבר לכך, הארגון, כך על פי אותו דו"ח, לקח חלק בפעילות מלחמתית נגד ישראל.

מדובר באגודה שנקראת “ירוק ללא גבול”, ובמרכז המידע מסבירים כי האגודה הלבנונית "עוסקת בתחום איכות הסביבה בדגש על שמירת היערות. פעילותה מתמקדת באזורים שבהם מרבית האוכלוסייה הינה שיעית, הנשלטת ע”י חיזבאללה ובכלל זה דרום לבנון ובקעת הלבנון".

מבדיקה שבוצעה על ידי מרכז מאיר עמית, "האגודה משתפת פעולה עם המוסדות אזרחיים של חיזבאללה ובמיוחד עם אגודת 'ג’האד הבינוי' ואגודת הפעילות המוניציפלית של הארגון. אגודת 'ירוק ללא גבול' שותפה לקמפיין חיזבאללה להאדרת השהידים של הארגון, ולהפיכתם למודל חיקוי עבור בני הנוער. לשם כך מקיימת האגודה פעולות נטיעת עצים על שם שהידים של חיזבאללה, חלקם בקרבת הגבול עם ישראל, בשיתוף פעולה עם מוסדות ופעילי חיזבאללה".

שומרי יערות

במרכז מאיר עמית מסבירים כי האגודה מפעילה מספר מרכזים לאורך הגבול עם ישראל, ולטענתם אותם מרכזים משמשים את חיזבאללה. במרכז מציינים כי דובר צה"ל התריע בפני האו"ם שהמתקנים של האגודה משמשים כיסוי לפעילות אנשי חיזבאללה.

להערכת מרכז מאיר עמית, חיזבאללה ממשיך להשתמש במתקני האגודה להסוואת פעילות המתקיימת בקרבת הגבול. בנוסף, מציינים במרכז המידע כי למרות התלונות שהוגשו על ידי ישראל, האו"ם לא קיבל את הטענות.

למרות האמור לגבי המענה של האו"ם לטענות של ישראל, נראה שגם ביוניפי"ל הבינו כי חיזבאללה מבצע שימוש במתקני האגודה אפילו על מנת לבצע תקיפות נגד ישראל. כך, על פי הדו"ח של מרכז מאיר עמית, קרה במבצע בין המצרים בשנה שעברה.

"ב-1 בספטמבר 2019 נורו לעבר צה”ל, סמוך לאביבים, שני טילי נ”ט ע”י פעילי חיזבאללה בתגובה לתקיפת צה”ל בסוריה. יוניפי”ל, שבדק את האירוע, העריך, על בסיס נתונים טכניים של שיגור שני הטילים, כי הם נורו ממקום הסמוך לשני אתרי 'ירוק ללא גבול' בעיירה מארון אה-ראס (מצפון לאביבים)", נכתב בדו"ח של מרכז המידע.

הדו"ח המלא של מרכז מאיר עמית

 

הכתבות הכי נקראות באתר:

נתניהו: "היעד לתקיפה בסוריה – בכיר בגא"פ"

ערוצי המימון של איראן לג'יהאד האסלאמי

בהלת הקורונה: כך נערך צה"ל במסגרת המשבר

המערכת ששואפת לייעל את עבודת לוחמי צה"ל

הודו תפסה אונייה ובה ציוד לפיתוח יכולות גרעין

אולי יעניין אותך גם