אפקט הקורונה: אראל מרגלית מתריע בפני פריצה למעבדות חברות פארמה

"מי שפורץ למחלקות הכספים של חברות פארמה יכול לפרוץ גם למעבדות שלהן. אותם פורצים יכולים גם לשנות את מרכיבי התרופות ואף מעבר לכך", אמר מרגלית בועידת השלטון המקומי לחדשנות Muni Expo 2020

אראל מרגלית, יו"ר ומייסד קרן JVP. צילום: גדי סיארה

"לפני שנתיים כבר אמרתי שמי שיודע לפרוץ למערכות פיננסיות של חברות פארמה, יודע גם לפרוץ למעבדות שלהן וליצור נגיף – זו הסכנה הגדולה," התריע אראל מרגלית, יו"ר ומייסד קרן JVP בפני 350 ראשי ומנהלי ערים מכל העולם בועידת השלטון המקומי לחדשנות Muni Expo 2020. "כשנשק ביולוגי נמצא בידיים של תוקפי סייבר הסכנה גדולה מתמיד. כל עיר שרואה את עצמה כמרכזית חייבת מרכז סייבר בין לאומי. ניתן לייצר נגיף קורונה גם באמצעות מתקפות סייבר.

"התפרצות הנגיף, והאופן שבו העולם מתמודד איתו, הם התממשות תסריטי מתקפות הסייבר העולמיות. היינו עדים לפריצות סייבר לחברות תרופות בעבר כמו בוירוס Dragonfly ב-2013, אך עד כה מה שתועד הוא גניבת כספים. הזהרתי שוב ושוב בשנים האחרונות: מי שפורץ למחלקות הכספים של חברות פארמה יכול לפרוץ גם למעבדות שלהן. אותם פורצים יכולים גם לשנות את מרכיבי התרופות ואף מעבר לכך. אין לנו הוכחה שהנגיף הנוכחי הוא תוצאה של מתקפת סייבר, אף שהיא יכולה להיות כזו."

לפני כשבועיים השיק מרגלית את מרכז הסייבר הבינלאומי של ניו יורק בשיתוף פעולה של JVP עם עיריית ניו יורק והאוניברסטאות קולומיבה, קורנל, NYU וCUNY. מרגלית הציג בפני ראשי הערים את המודל של Margalit Start Up City של בניית מרכזי מצוינות של חדשנות במרכזי הערים המרכזיות בעולם במטרה לבנות את חברות הסייבר העולמיות הבאות.

"ישראל תשמח לייצא את הידע שלה לעולם ולבנות את מרכזי החדשנות הבאים בעולם. כל עיר שרואה את עצמה כמרכזית חייבת מרכז סייבר בין לאומי. האיום הגלובלי הגדול ביותר בעולם הוא איום הסייבר שמאיים על הבריאות, המערכת הפיננסית, המדיה, תשתיות, הדמוקרטיה וחופש הפרט. הערים שבהן יפתחו את הפתרונות לבעיות הללו הן הערים שיובילו את העולם של מחר", סיכם מרגלית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית